مذاکرات خروج لندن از اتحادیه اروپا غیرقابل توقف است

5:50 - 24 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۹۶۳
وزیر خارجه انگلیس گفت مذاکرات خروج لندن از اتحادیه اروپا غیر قابل توقف است.

وزیر خارجه انگلیس بر غیرقابل توقف بوذن مذاکرات خروج لندن از اتحادیه اروپا، تاکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بوریس جانسون -- وزیر امورخارجه انگلیس -- گفت ناتوانی مجلس عوام این کشور در قسمت اصلی روند قانون گذاری برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، مذاکرات «غیرقابل توقف» خروج از اتحادیه اروپا را متوقف نمی کند.

بر این اساس، روز چهارشنبه، 11 قانون گذار محافظه کار به تصویب طرحی پیوستند که بر اساس آن پارلمان انگلیس تصمیم نهایی را درباره خروج تدریجی انگلیس از اتحادیه اروپا می گیرد.

جانسون با کم اهمیت شمردن این رای گیری گفت «البته این صحیح است که پارلمان باید درباره قرارداد نهایی حق رای داشته باشد. همیشه این چنین بوده است، با این حال فکر نمی کنم که رای گیری شب گذشته واقعا حقایق را تغییر دهد.»

جانسون که در کنفرانس خبری وزرای امورخارجه و دفاع انگلیس و ژاپن حضور داشت افزود «من فکر می کنم روند برکسیت غیرقابل توقف است.» وزیر امورخارجه انگلیس خاطر نشان کرد وی بر این باور نیست که پارلمان «در واقع به توقف یا بازگشت روند برکسیت رای بدهد و یا عزم مردم انگلیس را ناامید کند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *