تهرانی ها از ابتدای سال 200 روز هوای پاک استنشاق کرده اند/ استمرار ناسالم بودن هوای پایتخت با سرد شدن هوا

12:44 - 23 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۸۵۸
با سرد شدن دمای هوا، تعداد روزهایی که هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم گزارش می شود رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، هوای شهر تهران امروز پنجشنبه 23 آذرماه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

در این شرایط توصیه می شود گروه های حساس شامل زنان باردار، کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

با توجه به سرد شدن هوا، تعداد روزهایی که هوای شهر تهران ناسالم است رو به افزایش بوده و این وضعیت، شرایط را برای شهروندان دشوار تر کرده است.

بررسی کیفیت هوا طی روزهای گذشته نشان می دهد که از روز جمعه 17 آذرماه تا امروز 23 آذر ماه، پایتخت تنها 3 روز سالم را پشت سر گذاشته البته در این روزها نیز، کیفیت هوا در برخی از ساعات در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

روز جمعه 17 آذرماه، شاخص کیفیت هوا 77 بود. در روز شنبه نیز خوشبختانه شاخص به روی عدد 67 قرار داشت و باز هم شهروندان تهرانی توانستند در هوای سالم تنفس کنند اما در روز یکشنبه 19 آذرماه، بار دیگر شاخص با قرار گرفتن به روی عدد 114، نشان دهنده آلودگی هوا برای گروه های حساس بود.  

روز دوشنبه نیز کیفیت هوا تا حدودی بد تراز قبل بود به طوری که در این روز شاخص کیفیت هوای شهر تهران به روی عدد 122 قرار گرفت. روز سه شنبه نیز شاخص 101 و هوا برای گروه های حساس ناسالم بود. در روز چهارشنبه شاخص کیفیت هوای شهر تهران 95 و هوا سالم اعلام شد اما در ساعات عصر این شاخص تغییر پیدا کرده و کیفیت هوا کاهش یافت.

امروز پنجشنبه نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن به روی عدد 112 نشان دهنده آلودگی و دشوار بودن تنفس برای گروه های حساس است.

روز شمار آلودگی هوای شهر تهران، نشان دهنده این است که از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر تهران در 200 روز هوای سالم گزارش شده، 56 روز کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم بوده و تنها یک روز هوای شهر تهران برای تمام شهروندان ناسالم گزارش شده است.

تهرانی ها از ابتدای سال 200 روز هوای پاک استنشاق کرده اند/ استمرار ناسالم بودن هوای پایتخت با سرد شدن هوا

نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعد از ظهر روز جاری بوده و در برخی ساعات وزش باد موثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) انتظار می رود.

این شرایط در روزهای جمعه و شنبه همچنان ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش بینی می شود. همچنین دما طی دو روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت در روز جاری (پنجشنبه) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود و انتظار می رود تا روز جمعه شرایط کیفی هوای نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران همچنان تداوم داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *