متن برجام کاملا مشخص است و تلقی‌های دیگر از «یک جمله روشن» آن پذیرفتنی نیست

18:25 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۷۵۳
دسته بندی: سیاست
رئیس ستاد اجرای برجام و معاون وزیر امور خارجه درباره سخنان موگرینی در خصوص برجام گفت: متن برجام کاملا مشخص است و تلقی‌های دیگر از یک جمله روشن آن پذیرفتنی نیست.
/به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدعباس عراقچی رئیس ستاد اجرای برجام و معاون وزیر امور خارجه درباره سخنان موگرینی در خصوص برجام گفت: متن برجام کاملا مشخص است و تلقی‌های دیگر از یک جمله روشن آن پذیرفتنی نیست.
 
وی افزود: در برجام جمله‌ای وجود دارد و آن اینکه اجرای کامل آن می‌تواند در تامین صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی مشارکت کند.
 
رئیس ستاد اجرای برجام اظهار داشت: اولا اجرای کامل هنوز رخ نداده و بعد از ۱۰ سال است. وقتی که همه تحریم‌ها بصورت کامل لغو شد و دو طرف در طول ۱۰ سال توانستند به همه تعهدات خود پایبند بوده و نشان بدهند برجام یک تجربه موفق مذاکراتی بوده؛ آن موقع می‌توان ادعا کرد که برجام در صلح جهانی مشارکتی را انجام داده است.
 
عراقچی تاکید کرد: متن برجام کاملا مشخص است وهیچ ارتباطی به مسائل منطقه‌ای و جهانی ندارد و اینکه از یک جمله‌ای که معنی و مفهومش کاملا مشخص است کسی بخواهد تلقی‌های دیگری بکند حتما پذیرفتنی نیست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *