نقش مهم تشخیص هویت ناجا در حادثه منا و پلاسکو

16:19 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۷۲۱
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا یکی از مراکز استراتژی مهم نیروی انتظامی است، گفت : خدمات ارزشمندی توسط این مرکز ارائه می شود که بسیار حائز اهمیت است.

نقش مهم تشخیص هویت ناجا در حادثه منا و پلاسکوبه گزارش گروه جامعه ،حسین ذوالفقاری در همایش روسای مراکز تشخیص هویت استان های سراسر کشور اظهار داشت: درود و سلام بر کسانی که در طول تاریخ برای برقراری امنیت تلاش کردند به ویژه کسانی که بدون هیچ دریغی از جان خود گذشتند.

وی با بیان اینکه مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا یکی از مراکز استراتژی و مهم نیروی انتظامی است، افزود: خدمات ارزشمندی توسط این مرکز ارائه می شود که بسیار حائز اهمیت است.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، با اشاره به تأثیر و نقش مهم مراکز تشخیص هویت بیان کرد: امروز با پیشرفت تکنولوژی تهدیدات امنیتی نیز بیشتر شده است که پلیس باید با ارتقاء دانش و آگاهی خود را با این پیشرفت ها وفق دهد.

این مقام مسئول ادامه داد : برقراری امنیت در کشور، تصادفی نیست بلکه افرادگمنام زیادی در گوشه و کنار کشور زحمات و تلاش زیادی در این خصوص ارائه می دهند که نتیجه آن نظم و آرامش داخلی است.

سردار ذوالفقاری در ادامه گفت: کشف علمی جرم نقش ارزشمندی و مهمی دارد به طوری که اثراتی مهمی چون رعایت حقوق شهروندی، ارتقاء جایگاه اجتماعی پلیس، جلوگیری از تکرار جرم و همچنین رأی دقیق قضات در دادگاه ها در پی خواهد داشت.

وی به اقدامات تأثیر گذار تشخیص هویت در سطح جامعه اشاره و تصریح کرد: این مجموعه از پلیس در بلایا ، سوانح و در حوزه ایمنی کاربرد زیادی دارد مثلا در حادثه منا و پلاسکو نقش بسیار مهمی را از خود به جای گذاشت.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین صدور عدم سوء پیشینه را به عنوان یکی از فعالیت های مهم تشخیص هویت پلیس آگاهی نام برد و افزود: درگذشته میانگین زمان صدور سوء پیشینه 45 روز بود که امروز حدودا 5 روز به طول می انجامد.

سردار ذوالفقاری در پایان گفت: با حضور فیزیکی پلیس در شهرها به طور کامل نمی توانیم برای تأمین امنیت موفق باشیم، بلکه باید اطلاعات و تکنولوژی پایه داشته باشیم که به طور قطع با داشتن نیروی کارآمد و افسران زبده این مهم تحقق می یابد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *