احتمال وجود فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۸/ نسخه دو سیم‌کارت گلکسی اس ۹/ معرفی شیائومی Mi ۷ و Mi ۷ پلاس تا پایان سال

12:31 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۵۷۶
احتمال وجود فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۸، نسخه دو سیم‌کارت گلکسی اس ۹، معرفی شیائومی Mi ۷ و Mi ۷ پلاس تا پایان سال و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، احتمال وجود فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۸، نسخه دو سیم‌کارت گلکسی اس ۹، معرفی شیائومی Mi ۷ و Mi ۷ پلاس تا پایان سال و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.

تعبیه حسگر اثر انگشت در داخل نمایشگر گوشی

گیزمگ: شرکت توسعه دهنده "Synaptics" یک حسگر جدید ابداع کرده که می‌تواند زیر صفحه نمایش تعبیه شود و کاربر تنها با لمس قسمتی از نمایشگر قفل گوشی را باز کند. سازنده می‌گوید اولین حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در حال تولید انبوه است و سال آینده در یکی از گوشی‌های جدید یکی از پنج غول تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا به بازار خواهد آمد. این به این معنی است که همه سازندگان گوشی‌های اندروید به سیستم بیومتریک تشخیص چهره روی نخواهند آورد. سال ۲۰۱۷ سالی بود که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در دنیا دکمه‌های زیر صفحه نمایش را حذف کردند و حسگر‌های اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کردند که البته مثلا در مورد آیفون X. این امکان به طور کل حذف شد. اکنون به نظر می‌رسد فناوری به اندازه کافی پیشرفت کرده که حسگر اثر انگشت به جای قبلی خود بازگردد، اما این بار به صورت مخفی در زیر صفحه نمایش. این فناوری احتمالا در یکی از پرچمداران سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با این قفل هوشمند رایانه‌تان را از راه دور قفل کنید

یک شرکت امنیتی یک قفل هوشمند برای رایانه ساخته که به شما اجازه می‌دهد با خیال راحت رایانه را رها کرده و به کار خود برسید. بعضی از کارمندان اغلب فراموش می‌کنند هنگامی که در محل کارشان از جای بلند می‌شوند، رایانه خود را قفل کنند. هالبرد یک دستگاه است که به طور خودکار از چنین چیز‌هایی مراقبت می‌کند. این قفل هوشمند بی‌سیم یک محدوده را در نظر می‌گیرد و زمانی که کاربر پا را فراتر از این محدوده می‌گذارد، دستگاه را قفل کرده و پس از بازگشت وی دوباره امکان دسترسی می‌دهد. این قفل هوشمند با بلوتوث اتصال برقرار می‌کند و هنگامی که کاربر از دستگاه دور شود به طور خودکار آن را قفل می‌کند و بعد از بازگشت آن را باز می‌کند. این کار زمان را هم ذخیره می‌کند چراکه کاربر پس از بازگشت سر میز خود دیگر نیازی به تایپ رمزعبور نخواهد داشت. افزودن پردازشگر‌های سخت‌افزاری بیشتر برای رمزنگاری، افزودن شتاب‌سنج برای تشخیص حرکت، طراحی تمام فلزی برای دوام بیشتر و همچنین تعبیه یک دکمه که می‌تواند قفل رایانه را باز کند، «هالبرد» را تبدیل به آخرین فناوری در کلید‌های هوشمند کرده است. این قفل هوشمند از سیستم رمزنگاری AES-۲۵۶ استفاده می‌کند و اگر «هالبرد» گم شود، کاربران همیشه قادر به ورود و خروج به صورت دستی خواهند بود. هالبرد در حال حاضر با رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز سازگار است و به زودی با سیستم عامل‌های لینوکس و مک نیز سازگار خواهد شد. این دستگاه به همراه یک دانگل و یک اپلیکیشن سازگار با اندروید و ios ارائه می‌شود. قیمت این دستگاه که از ژانویه ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد، ۳۰ دلار پایه‌گذاری شده است.

احتمال وجود فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۸/ نسخه دو سیم‌کارت گلکسی اس ۹/ معرفی شیائومی Mi ۷ و Mi ۷ پلاس تا پایان سال


احتمال وجود فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۸

زوم تک: یک از موضوعاتی که بسیار مهم می‌باشد این است که کارایی فیس آیدی در پرچمدار اپل به چه اندازه بوده است؟ آیا آنقدر خوب عمل کرده که اپل بخواهد در محصولات بعدی خود نیز از این امکان استفاده کند؟ تاکنون فیس آیدی از نظر کاربران نه قابلیت مهم و قابل اعتمادی بوده و نه آنقدر‌ها هم بی کیفیت بوده که نادیده گرفته شود، اما اکنون موضوعی که بسیار مهم می‌باشد این است که اپل چه تصمیمی در این خصوص دارد؟! آیا از این قابلیت در گوشی‌های بعدیش نیز استفاده خواهد کرد؟ گزارشات جدید که منتشر شده، حاکی از آن است یکی از تامین کنندگان قطعات کمپانی اپل این طور فکر می‌کند!. بر طبق گزارشات مالی منتشر شده شرکت Finisar، یکی از شرکت‌های تولید کننده قطعات، اخیرا کارخانه‌ای با مساحت ۷۰۰ هزار فوت مربع را خریداری کرده است. این کمپانی، یکی از کمپانی‌های تامین کننده آرایه‌های حفره عمودی سطحی ساطع‌کننده لیزر با نام VCSEL می‌باشد که در دوربین TrueDepth و یعنی فیس آی دی از آن استفاده شده است. خرید یک کارخانه تولید توسط Finisar را می‌توان با عنوان افزایش میزان تولید قطعات یاد کرد و این موضوع در حالی است که این کمپانی قطعات مورد نیاز سایر کمپانی‌ها را نیز تولید می‌کند و بر اساس گزارش منتشر شده این میزان رشد در تولید می‌تواند اجرایی کردن پروژه فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۸ را نیز راحت‌تر کند.

نسخه دو سیم‌کارت گلکسی اس ۹

به زودی در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸۸ شاهد رونمایی دو مدل گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ خواهیم بود. این دو گوشی که به عنوان پرچم دار شرکت سامسونگ شناخته شده اند دارای ویژگی‌های قابل توجه و بر جسته‌ای بوده و سامسونگ اخیرا اعلام کرده که این دو مدل را به دو سیم کارت مجهز خواهد کرد. قطعا قابلیت‌های ظاهری این دو مدل نشر بسیاری از افراد را جلب کرده اند صفحه نمایش با حاشیه بسیار کم یکی از آپشن‌های این دو مدل جدید هستند حافظه ۵۱۲ گیگابایتی، دو رم ۴ و رم ۶، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگا بایتی از ویژگی‌های دیگری این دو مدل است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

 


شیائومی Mi ۷ و Mi ۷ پلاس احتمالا تا پایان سال جاری معرفی می‌شوند

دیجیاتو: مدیرعامل شیائومی پیش از این تاکید کرده بود که موبایل Mi ۷ به جدیدترین چیسپت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز خواهد بود و حالا خبر‌هایی از احتمال معرفی این موبایل و نسخه پلاس آن تا پایان سال جاری به گوش می‌رسد. بر این اساس احتمالا سایز نمایشگر‌های شیائومی Mi ۷ و مدل پلاس آن به ترتیب ۵.۶۵ و ۶.۰۱ اینچ با نسبت تصویر ۱۸:۹ خواهد بود. مدل قبلی این سری یعنی Mi ۶ دارای نمایشگری ۵.۱۵ اینچی با حاشیه‌های نسبتا زیاد بود، با این حال انتظار می‌رود که در سری جدید از میزان این لبه‌ها تا حد زیادی کاسته شود. با توجه به رویکرد کمپانی‌های معتبر در طراحی محصولات پرچمدار احتمالا در هیچ یک از دو مدل شاهد تعبیه جک ۳.۵ میلی متری نخواهیم بود. از طرف دیگر Mi ۷ پلاس نیز مانند مدل معمولی از چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ بهره خواهد برد و این در حالی است که انرژی سخت افزار قدرتمند آن‌ها از طریق باتری‌های ۳۲۰۰ و ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین خواهد شد. بدنه این اسمارت فون‌ها نیز از فلز و شیشه ساخته شده و از آنجایی که شیائومی از سال گذشته به «کنسرسیوم انرژی بی سیم» (WPC) پیوسته احتمالا از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهند کرد. بر اساس شایعات موجود انتظار می‌رود Mi ۷ حدود ۴۰۸ دلار و مدل پلاس ۴۵۳ دلار قیمت داشته و تا پایان سال جاری به بازار معرفی شوند.

احتمال وجود فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۸/ نسخه دو سیم‌کارت گلکسی اس ۹/ معرفی شیائومی Mi ۷ و Mi ۷ پلاس تا پایان سال


ال جی جی ۷ به اسکنر عنبیه مجهز خواهد شد

زومیت: ال‌جی، ماژول جدیدی طراحی کرده است که می‌تواند به‌عنوان اسکنر عنبیه و سنسور دوربین سلفی مورد استفاده قرار بگیرد. با نزدیک شدن به سال نوی میلادی، گمانه‌زنی‌ها در مورد پرچم‌داران احتمالی سال ۲۰۱۸ شدت گرفته است. ال‌جی نیز بنابر سنت سالانه خود، احتمالاً دو گوشی پرچم‌دار جدید در سال آینده معرفی خواهد کرد. این شرکت کُره‌ای، از دو گوشی پرچم‌دار در سال جاری رونمایی کرد؛ ال‌جی جی ۶ نیمه اول سال، با حاشیه‌های باریک معرفی شد و ال‌جی وی ۳۰ با پنل اولد و حاشیه‌های نازک‌تر نمایشگر، اواخر تابستان از راه رسید. برای سال آینده، به نظر می‌رسد که شرکت ال‌جی یک اسکنر عنبیه را به همراه جی ۷ ارائه خواهد داد. باید پذیرفت که حسگر اثر انگشت دیگر قابلیت چندان جدیدی نیست؛ حتی بسیاری از سازندگان به دنبال روش جایگزین دیگری هستند که بتواند تجربه کاربران را دگرگون کند.

احتمال وجود فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۸/ نسخه دو سیم‌کارت گلکسی اس ۹/ معرفی شیائومی Mi ۷ و Mi ۷ پلاس تا پایان سال



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *