پایان مهلت 60 روزه و عدم اقدام رسمی کنگره درباره توافق هسته‌ای

11:25 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۵۶۰
پایگاه نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به پایان یافتن مهلت ترامپ برای کنگره درباره توافق هسته‌ای پرداخته و در گزارشی می‌نویسد: این مهلت 60 روزه بدون هیچ‌گونه اقدام رسمی و جدی کنگره به پایان رسید.

پایان مهلت 60 روزه و عدم اقدام رسمی کنگره درباره توافق هسته‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به پایان یافتن مهلت ترامپ برای کنگره درباره توافق هسته‌ای پرداخته و در گزارشی می‌نویسد: این مهلت 60 روزه بدون هیچ‌گونه اقدام رسمی و جدی کنگره به پایان رسید.

جروزالم پست این سوال را مطرح می‌کند که آیا این امر به معنای شکست ترامپ در عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای است یا اقدامات دیگری در حال انجام و در جریان است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه می‌نویسد: دموکرات‌های کنگره خواهان لغو توافق هسته‌ای نیستند، ده‌ها سناتور جمهوری‌خواه در کنگره نیز با از بین رفتن این توافق موافق نیستند.

در ادامه این گزارش آمده است: «میشل هایدن»، رئیس سابق سیا که از مخالفان توافق هسته‌ای نیز است در گفتگو با جروزالم پست گفته که در حال حاضر این توافق باید حفظ شود، حتی «مایک پمپئو»، رئیس فعلی سازمان سیا نیز طی هفته‌های اخیر اذعان کرده که پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و دست‌کم به تعهدات کوتاه‌مدت در این توافق را به ترامپ اطلاع داده است.

جروزالم پست با اشاره به عدم همراهی اروپا با ترامپ در تلاش برای از بین بردن توافق هسته‌ای نوشت: بیشتر ناظران بر این عقیده هستند که با وجود عدم همکاری اتحادیه اروپا در لغو توافق هسته‌ای و یا مذاکره مجدد درباره آن، هرگونه اقدام یکجانبه آمریکا تأثیر محدودی خواهد داشت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *