تولید «ادبیات تحلیلی دفاع مقدس» در دستور کار سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

11:24 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۵۴۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: این سازمان در حوزه‌های اسنادی کار جدیدی شروع کرده و تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده است.
تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده ایمبه گزارش گروه سیاسی ، امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: این سازمان در حوزه‌های اسنادی کار جدیدی شروع کرده و تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس یک گنجینه است و اگر ۵۰ سال دیگر نیز بهره‌برداری کنیم این گنجینه تمام‌شدنی نیست؛ ما در ارتش حوزه‌های بی‌بدیلی مثل نیرو‌های هوایی، دریایی، پدافند، هوانیروز و نیروی زمینی را داشتیم که در دوران دفاع مقدس حماسه‌های ماندگاری خلق کردند و بدون شک اقدامات در زمینه ثبت و معرفی حماسه‌های دفاع مقدس ارتش تا کنون متناسب با عملکرد ارتش در حوزه دفاع مقدس نبوده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: ظرفیت خروجی ما باید جامعه را اقناع کند و لذا باید ژانر‌های مختلف و متعددی که در حوزه دفاع مقدس می‌توان استخراج کرد را شناسایی کنیم. به طور مثال ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار سرباز ارتش در دفاع مقدس داشته‌ایم که لازم است درباره این‌ها کتب متعددی بنویسیم.

امیر گلفام با اشاره به اینکه باید حق مطلب را در مورد این عزیزان ادا کنیم تصریح کرد: در حوزه‌های اسنادی کار جدیدی شروع شده و سال گذشته با یک خرد جمعی، تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار دادیم و فصلنامه "الماس ایران" را رونمایی و تلاش کردیم زوایای ناگفته دفاع مقدس را از کسانی که در آن دوران حضور داشته‌اند استخراج کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم وقایعی که در دوران دفاع مقدس رخ داده و درباره آن‌ها اسناد کافی نداریم، اما فرماندهان آن هنوز حاضر هستند را بازنویسی کنیم و امیدواریم در حوزه تولید محتوا خوب کار کنیم. حوزه تاریخ شفاهی نیز در یک سال اخیر فعال شده و به گونه‌ای کار کردیم تا قابل استفاده برای فیلمسازان و تهیه کنندگان صدا و سیما نیز باشد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه در حال ایجاد بخش ویژه پیشکسوتان ارتش در مجموعه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش هستیم گفت: قرار است از این طریق و با یک سازماندهی مناسب، عزیزان پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت را شناسنامه‌دار کنیم تا ضمن معرفی آنان به رسانه‌ها از این عزیزان تکریم و تجلیل نماییم.
 

برچسب ها: دفاع مقدس پدافند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *