ارسال ٥ هزار کانکس به مناطق زلزله‌زده/ تولید روزانه ٢١ میلیون لیتر فرآورده نفتی در فاز اول پروژه ستاره خلیج فارس/ همکاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با قرارگاه سازندگی خاتم

10:38 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۵۳۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیر مستقیم با این قرارگاه همکاری دارند و تنها یک درصد افرادی که مستقیم با این قرارگاه کار می‌کنند، نیرو‌های کادری سپاه هستند.

فاز اول پروژه ستاره خلیج فارس تا امروز ٢١ میلیون لیتر فرآورده داشته است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری، سردار عبادالله عبداللهی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ١٠ هزار نفر از نیرو‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در مناطق زلزله زده غرب کشور مشغول به کار هستند، اظهار کرد: ٥ هزار دستگاه ماشین آلات قرارگاه در مناطق زلزله زده بکارگیری شدند.

وی با بیان اینکه هیچکدام از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که در آن مناطق انجام شده بود (تونل‌ها و سد‌ها و...)، بر اثر زلزله خسارتی ندیدند، گفت: ٥ هزار کانکس را به مناطق زلزله زده فرستاده ایم که از این تعداد تا امروز ٢ هزار و ٧٠٠ کانکس نصب شده است.

‎فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: باید یک میلیون متر مربع کانکس ساخته شود که متعهد شده‌ایم این کار را طی مدت ۴۵ روز انجام بدهیم و اگر مانعی ایجاد نشود، این کار در مدت زمان اعلام شده به سرانجام خواهد رسید.

وی همچنین یادآور شد: طی ۱۸ روز ۶ هزار و ۴۰۰ فنداسیون و ۵ هزار و ۹۰۰ سازه فلزی در مناطق زلزله زده نصب شده است.

سردار عبداللهی در ادامه این نشست خبری در خصوص پروژه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: فاز اول پروژه ستاره خلیج فارس، ٢١ میلیون لیتر در روز، فرآورده نفتی تولید می‌کند که ١٢ و نیم میلیون لیتر آن، امروز بنزین یورو ٥ است.

‎وی افزود: در خصوص تولید گاز نیز روزانه ۵۲ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌کنیم؛ در صورتی که پیش از این واردکننده گاز به کشور بودیم.

سردار عبداللهی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون سازندگی سوریه اظهار کرد: در صورتی که دولت ما با دولت سوریه به توافق برسد، در سازندگی سوریه مشارکت می‌کنیم.

‎سردار عبداللهی در بخش دیگری از این نشست خبری بیان کرد: ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیر مستقیم با این قرارگاه همکاری دارند و تنها یک درصد افرادی که مستقیم با این قرارگاه کار می‌کنند، نیرو‌های کادری سپاه هستند.

‎سردار عبداللهی همچنین خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی سپاه در هر نقطه‌ای از کشور که به اجرای پروژه‌ای بپردازد، تا شعاع ۷۰ کیلومتری آن به ارائه خدمات جهت رفع محرومیت می‌پردازد که تاکنون در این رابطه ۱۳ هزار پروژه محرومیت‌زدایی انجام داده‌ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همچنین در پاسخ به این سوال که " آیا صحت دارد قرارگاه سازندگی خاتم در سال ٩٧ از پرداخت مالیات معاف شده است؟ " گفت: نشنیده ایم که برای سال آینده، معاف از مالیات شده ایم. ما تابع قانون هستیم. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تا کنون بهترین مودی مالیاتی بوده است.

وی افزود: در بودجه ۹۷ آنچه برای قرارگاه لحاظ شده، ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش خزانه است یعنی سقف گردش این رقم است؛ نه اینکه این بودجه اختصاص یافته است.

‎سردار عبداللهی با بیان اینکه ما در بحث کشاورزی قصد کمک به دولت و مردم را داریم و هدف ما درآمدزایی نیست، گفت: ما بر اساس بخشی از وظیفه‌مان در مناطق محروم پروژه‌هایی را در حمایت از کشاورزان انجام می‌دهیم البته قبلا قراردادی بین سپاه و وزارت جهاد برای احداث کمربند سبز بود که این پروژه در شمال غرب کشور انجام شده است.

‎فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در ادامه پروژه احداث خط آهن چابهار به زاهدان را یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام قاین قرارگاه دانست و گفت: این پروژه به طول ٧٠٠ کیلومتر زنجیره تکمیلی بندر شهید بهشتی چابهار است. همچنین در حوزه ریلی یکی دیگر از پروژه‌های مهم این قرارگاه احداث خط آهن سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران است که در این مسیر قطار با سرعت ٣٠٠ کیلومتر توان تردد دارد.

وی افزود: در حوزه ساخت ابنیه خاص پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف و توسعه حرم حضرت امام حسین (ع) در کربلای معلی و ساخت ١٩ هزار تخت بیمارستانی در داخل کشور از جمله پروژه‌های در دست اقدام قرارگاه خاتم‌الانبیاء است.

‎سردار عبداللهی همچنین یادآور شد: تا امروز ١٠ برق توسط قرارگاه ساخته شده و در حوزه فناوری اطلاعات و پوشش سیگنال‌های تلویزیونی و رادیویی نیز ٢٣ هزار کیلومتر خط فیبر نوری و احداث ٣٢٠ ایستگاه برای پوشش ٤٥ درصد از پوشش کشور توسط این قرارگاه صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پایان این نشست خبری گفت: خارجی‌ها قصد دارند با تحریم و در تنگنا قرار دادن کشور راهی برای غلبه بر ما پیدا کنند، اما ملت ما ٣٨ سال است که مقاومت کرده و آنچه می‌تواند در مقابل تحریم‌ها مقابله کند توجه به ظرفیت‌های داخل کشور است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *