واردات شتر صرفا برای مصارف گوشتی بود

10:07 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۵۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
گمرک ایران در توضیح خبر واردات شتر در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد: واردات شتر صرفا برای مصارف گوشتی بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد ، گمرک ایران در خصوص واردات شتر به کشور توضیح داد و اعلام کرد: بر اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی مجوز واردات شتر از طریق بازارچه‌های مرزی کوهک سراوان، میلک، ماهیرود و میرجاوه از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی صادر گردیده است.

این اقدام بر اساس قانون ساماندهی واردات از طریق بازارچه‌های مرزی صورت گرفته تا با هدایت واردات بازارچه‌ای از وضعیت غیر رسمی و قاچاق به شکل رسمی در حین ورود کالا‌ها از جمله دام تمامی مجوز‌های مرتبط اخذ گردد.

اهمیت موضوع واردات رسمی دام از طریق بازارچه‌های مرزی زمانی دوچندان می‌شود که پیش از این دام زنده به شکل قاچاق و بدون اخذ مجوز ثبت سازمان صنعت، معدن و تجارت و دامپزشکی از این بازارچه‌ها وارد کشور می‌شد و سلامت جامعه را تهدید می‌کرد.

شتر در ردیف تعرفه‌ای ۰۱۰۶۱۳۰۰ کتاب تعرفه‌ای مقررات صادرات و واردات طبقه بندی می‌شود. بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در ۸ ماهه سالجاری ۳۰۰۰ نفر شتر به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار وارد کشور شده که از این تعداد ۹۳ درصد از تولیدات کشور پاکستان و ۷ درصد از کشور افغانستان صورت گرفته است.

بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی و مجوز‌های صادرشده که در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت گردیده، مجوز واردات شتر صرفا برای مصارف گوشتی صادر شده است.

گمرک ایران تاکید کرد: بر اساس قانون احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تمامی اطلاعات واردات و صادرات کالا‌ها به تفکیک هر ردیف تعرفه‌ای در سایت گمرک ایران قرار داده می‌شود که مطابق با طبقه بندی بین المللی کالایی هر ردیف تعرفه‌ای شامل چند قلم کالا است، اما در خیلی از مواقع مشاهده می‌شود برخی رسانه‌ها صرفا در آمار‌ها یک کالا را از میان چندین کالا با برداشت‌های سلیقه‌ای استخراج و منتشر می‌کنند که انتشار اخبار به این شکل و کاملا آگاهانه بر خلاف اخلاق رسانه‌ای است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *