افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بنزین !

9:48 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۴۹۹
نایب رئیس کمیسیون انرژی گفت: اگر افزایشی در قیمت بنزین صورت بگیرد بعید است بیش از ۱۰ الی ۱۵ درصد باشد و منطق برای اجرای آن در سال آینده است.
افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بنزین !به گزارش گروه فضای مجازی ، هدایت‌اله خادمی با اشاره به بودجه پیشنهادی دولت و احتمال افزایش حامل‌های انرژی بخصوص بنزین اظهار داشت: احتمال افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی زیاد است، اما موافقین و مخالفان زیادی نیز دارد، این مساله باید مطرح و در مورد آن بحث شود و نمی‌توان گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی به طور قطعی رای خواهد آورد. در ضمن ما نگران اتفاق‌ها بعد از افزایش نرخ حامل‌های انرژی هستیم، زیرا که مردم درآمد و نیز اشتغالی ندارند و متاسفانه فعالیت شرکت‌های صنعتی هم در حال متوقف شدن است.

وی افزایش قیمت حامل‌های انرژی را مترادف با افزایش نرخ کالا و خدمات در بخش‌های مختلف دانست و ادامه داد: روز به روز از قدرت خرید مردم کاسته می‌شود و این اتفاق با منافع مردم تناقض دارد از طرفی دیگر دولت نیز باید کسب درآمد کند و قرار است از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به بخش صنعت برسند و خدماتی را ایجاد کنند، اما در گذشته تجربه نشان داده است که چنین نشده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ادامه داد: یکی از اهداف هدفمندی یارانه‌ها این بود تا بخش کوچکی از آن در اختیار مردمی که در زیر خط فقر هستند قرار بگیرد و بخش دیگر آن در اختیار توسعه، اشتغال و صنعت قرار بگیرد که بتوان اشتغال ایجاد کرد تا جوانان مشغول به کار شوند، دارای درآمدی باشند و نیازی به یارانه نداشته باشند تا جامعه از یک جامعه فقیر به یک جامعه متوسط برسد و اختلاف طبقاتی نیز کم شود.

خادمی بیان کرد: همان گونه که در قبل اتفاقی رخ نداد این‌بار نیز با افزایش قیمت حامل‌های انرژی اتفاقی در جهت پیشرفت نخواهد افتاد و تناقضی وجود دارد؛ شاید قیمت حامل‌های انرژی ارزان باشد، اما برای جامعه‌ای دیگر و یا شاید هزینه‌های تولید بالا باشد و درست است، اما به خیلی عوامل دیگر بستگی دارد.

وی ادامه داد: باید هزینه کالا و خدمات را بالا ببریم به جای اینکه با هر ناکارآمدی نرخ یک محصول را بالا ببریم به بهانه اینکه ارزان است و مردم باید پرداخت بیشتری داشته باشند، مردمی که خیلی‌ها تنها با یارانه زندگی می‌گذرانند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به ناکارآمدی برخی تصمیمات تصریح کرد: اگر کارآمدی وجود داشت و برنامه‌ای درست بود، این وضعیت امروز نبود.

خادمی گفت: ظرف چند سال گذشته قدرت خرید مردم کم شده است و با این اقدام باز هم کمتر خواهد شد و فاصله غنی و فقیر نیز بیشتر می‌شود و قشر متوسط نیز به قشر فقیر نزدیک می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در مورد افزایش احتمالی نرخ بنزین اظهار داشت: اگر افزایشی صورت بگیرد بعید است بیش از ۱۰ الی ۱۵ درصد باشد، اما باید در ارتباط با این تصمیم بحث شود و نظرات مختلف بررسی شود و اگر تصویب شود منطق برای اجرای آن در سال آینده است.
 
منبع:جام جم
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *