تلاش دولت ترامپ برای اصلاح توافق هسته‌ای

8:21 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۴۲۷
سخنگوی کاخ سفید می‎گوید که دولت آمریکا به تلاش خود با کنگره برای اصلاح توفق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

کاخ سفید به تلاش خود برای اصلاح توافق هسته‌ای در کنگره ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل ، کاخ سفید اعلام کرد که به تلاش خود با کنگره برای اصلاح توفق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

«سارا هاکبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در این باره گفت: دولت آمریکا به تلاش خود برای پیشرفت در اصلاح توافق هسته‌ای با کنگره ادامه می‌دهد.

سندرز در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه کنگره هیچ طرحی برای بازگرداندن تحریم‌های ایران تا موعد تعیین شده از سوی ترامپ ندارد گفت: در واقع هیچ ضرب الاجلی برای اقدام در این زمینه تا پایان هفته جاری تعیین نشده بود و دولت نیز از کنگره طرحی برای بازگرداندن تحریم‌های ایران درخواست نکرده بود.

سخنگوی کاخ سفید می‎گوید که اگر اصلاحات مناسبی در توافق هسته‌ای از سوی کنگره و متحدان آمریکا انجام نشود این توافق  پایان می‌یابد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «توماس شانون»، مشاور وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی، ریاست هیأت آمریکایی برای نشست روز چهارشنبه در وین که قرار است میان نمایندگان ایران و گروه 1+5 برگزار شود را بر عهده دارد.

دونالد ترامپ 13 ماه اکتبر راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران را اعلام و تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای را به کنگره واگذار کرد.

دولت آمریکا در ماه اکتبر مهلت دوماهه‌ای را برای تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای و نیز بررسی بازگشت مجدد تحریم‌های ایران برای کنگره تعیین کرده بود که این مهلت به پایان رسید.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *