ارتش رژیم صهیونیستی از برخورد یک موشک به جنوب سرزمین های اشغالی خبر داد

5:17 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۴۲۲
در پی برخورد این موشک به عسقلان صدای آزیر خطر در ساحل عسقلان به صدا درآمد.

ارتش رژیم صهیونیستی از برخورد یک موشک به جنوب سرزمین های اشغالی خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل ، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه از برخورد یک موشک به جنوب سرزمین های اشغالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم؛ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این موشک به سواحل عسقلان در جنوب اسرائیل برخورد کرده است.


بنابر این گزارش، در پی برخورد این موشک به عسقلان صدای آزیر خطر در ساحل عسقلان به صدا درآمد.
رسانه های صهیونیستی گزارش دادند، این موشک که از شمال غزه شلیک شده است، خسارت جانی و مالی نداشت.


ارتش رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته بخش هایی از نوار غزه را بمباران کرده است.


در همین حال جمعیت هلال احمر فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که از آغاز اعتراضات به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از یک هزار و 700 نفر در نوار غزه و کرانه باختری زخمی شده اند.


پس از تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی صحنه درگیری میان معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیست است.


«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.


قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.


کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.


این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *