عمل جراحی شکفت آور رو دختر بچه ۲ ساله!+عکس

17:52 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۳۶۷
پزشکان موفق شدند انگشت سبابه یک دختربچه دو ساله را به جای انگشت شست ناقص او پیوند بزنند و او را در انجام کارهایش یاری رسانند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، این عمل جراحی شگفت آور روی این دختربچه دو ساله که در عربستان زندگی می‌کند و نام او ذکر نشده است، به منظور تکامل قدرت کنترل در انگشتان دست او انجام شده است.
قبل از انجام این عمل غیر معمول، کودک به دلیل این نقص عضو مادرزادی فقط از دست راستش در انجام کار‌ها استفاده می‌کرده است، زیرا فقدان انگشت شست عملا کارآیی سایر انگشتان را مختل خواهد کرد.
 
عمل جراحی شکفت آور رو دختر بچه ۲ ساله!+عکس

پزشکان بیمارستان تاوام در العین بیان کرده اند که انگشت شست این کودک به صورت مادرزادی، در بدو تولد بدون استخوان بوده و فقط تکه‌ای گوشت به جای آن قرار داشته است.

این نابهنجاری مادرزادی که در اصطلاح پزشکی هایپوپلاستیکی انگشتان نامیده می‌شود زمانی روی می‌دهد که انگشتان کودک از زمان جنینی به طور کامل رشد نکرده و یا اصلا رشد نمی‌کند. در گزارشات مدت زمان عمل مشخص نشده، ولی جراحان پلاستیک آن را بسیار موفقیت آمیز می‌دانند. 
 
عمل جراحی شکفت آور رو دختر بچه ۲ ساله!+عکس
 
منبع:سلامت آنلاین
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *