رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صهیونیست‌ها توان مقابله با مسلمانان را ندارند

16:25 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۳۳۴
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت اتحاد مسلمانان برای به شکست کشاندن توطئه‌های دشمنان را ضروری خواند و گفت: صهیونیست‌ها ضعیف اند و توان مقابله با ملت‌های مسلمان را ندارند.

صهیونیست‌ها توان مقابله با مسلمانان را ندارندبه گزارش گروه جامعه ،حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در مراسم تواصی بحق در جمع نمازگزاران سازمان حج و زیارت، کشتار مسلمانان در میانمار و جنایات تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه را یادآور شد و با اشاره به اینکه هرروز شاهد بحران آفرینی جدید علیه مسلمانان درجهان هستیم، اظهار داشت: مسلمانان درمقابل تروریست‌ها ایستادند و پیروز شدند و آن‌ها که شکست خورده اند در صدداند با اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس به توطئه شوم دیگری دامن بزنند.

وی با اشاره به اینکه یک روزنامه مصری اسنادی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد برخی کشور‌های عربی از اسرائیل خواسته بودند تا صحرای سینا و بلندی‌های جولان را اشغال کند، گفت: کری وزیر خارجه سابق آمریکا هم اخیرا گفته است یک کشور عربی مرتب از ما می‌خواست تا به ایران حمله کنیم وما این کار را نکردیم.

نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت افزود: این اسناد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی قبل از اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل با رئیس جمهور آمریکا لابی کرده و آن‌ها هم با برخی کشور‌های منطقه صحبت و هماهنگ کردند تا درمقابل اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل موضع گیری و مسئله آفرینی نکنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشور‌های عربی به ملت‌های خود حتی اجازه نمی‌دهند تا علیه این تصمیم تظاهرات کنند وخطبای جمعه آنان که برای فلسطینی‌ها دعا می‌کردند، حاضر نیستند ازجنایتکارانی که به کشتار مسلمانان درعراق وسوریه دست زدند بخواهند توان شان را علیه اسرائیل بکار گیرند.

حجت الاسلام قاضی عسکرتاکید کرد: اگر ملت‌های مسلمان متحد شوند می‌توانند مانع این جنایت‌ها شوند و جنگ‌هایی که درنوار غزه و لبنان رخ داد نشان داد که صهیونیست‌ها ضعیف اند و توان مقابله با ملت‌های مسلمان را ندارند.

وی با ابراز تاسف از روح تفرقه گرایی، بی خبری و دنیا گرایی درمیان برخی ازحکام منطقه افزود: آن‌ها هرروز به جهان اسلام خیانت و حادثه آفرینی می‌کنند و نمی‌گذارند مسلمانان به وحدت و اتحاد دست یابند، لیکن آن‌ها باید بدانند انشاءالله این توطئه علیه بیت المقدس نیز بزودی خنثی خواهد شد ومردم دنیا شاهد پیروزی فلسینی‌ها بر اشغالگران قدس خواهند بود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت دربخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از حضرت رضا (ع) به نقل ازحضرت رسول (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: آنحضرت پنج سفارش کرده اند که بسیار مهم است و نقش کلیدی در زندگی انسان دارد.

وی افزود: اگر انسان می‌خواهد خوب زندگی کند و زندگی خوبی داشته باشد باید به این پنج سفارش پیامبر عمل نماید.

وی از احساس بی نیازی به دیگران بعنوان اولین سفارش پیامبرنام برد و گفت: بزرگترین ثروت انسان این است که چشمش بدست دیگران نباشد و احساس کند وضع زندگی اش از همه بهتر است و هیچ وقت بدنبال این نیست که دیگری چیزی به او بدهد.

نماینده، ولی فقیه دومین سفارش را دوری از طمع ورزی و سومین آن‌ها را خواندن نماز با حضور قلب و طمانینه ذکر کرد و افزود: پیغمبر سفارش می‌کند که افراد با عجله نماز نخوانند و به هنگام نمازخواندن حضور قلب داشته و خاشع باشند و احساس کنند برای آخرین بار در پیشگاه خداوند به نماز ایستاده اند.

وی درادامه با اشاره به چهارمین توصیه رسول خدا اظهار داشت: پیامبر فرمود: ه اند: کاری را که ناچار شوی بخاطر آن از دیگری عذرخواهی کنی انجام نده، دربرخی روایات دیگر هم آمده است انسان قبل از اینکه وارد هرکاری شود باید عاقبت و راه‌های برون رفت از آن را بیندیشد.

وی تصریح کرد: اگر انسان می‌خواهد کاری را انجام دهد باید آن را با تفکر، تدبیر و مشورت انجام دهد و وقتی به تصمیم رسید به خدا توکل کند.

نماینده، ولی فقیه با بیان اینکه رعایت این نکات وتوصیه‌ها موجب می‌شود تا درجامعه اسلامی روح اخوت، برادری، همراهی، همدردی و همکاری تقویت شود، به زلزله اخیر در شمال غرب کشور و مشکلات مردم زلزله زده اشاره کرد و گفت: ما هم اگر به جای زلزله زدگان بودیم توقع داشتیم دیگران به کمک ما بشتابند، حال که مشکل در زندگی ما بوجود نیامده، به کمک زلزله زدگان بشتابیم.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *