رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بوکس سخت‌ترین رشته دنیا است/ رئیس بعدی فدراسیون باید از خانواده بوکس باشد

7:26 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۲۹۶
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
پیشکسوت بوکس ایران گفت: بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون، باید از خانواده بوکس باشد.

مهدی موذن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، صحبت‌های مختلفی در خصوص سال‌های تیمداری در لیگ و شرایط این روز‌های بوکس کشور انجام داده است.

در خصوص سال‌های دوری از بوکس صحبت کنید.

مشغله کاری زیادی دارم، اما برای دل خودم ورزش می‌کنم و به شاگردانم آموزش می‌دهم. متاسفانه ورزش ما پشتوانه ندارد و خیلی‌ها به خاطر این موضوع از رشته‌های مورد علاقه خود دور شده اند. به عنوان یک بوکسور که با ملی پوشانی مانند علی مظاهری، هومن کرمی و ... هم دوره بودم و می‌دانم که آنها تا چه اندازه سختی کشیدند تا به پیراهن تیم ملی رسیدند. حالا تصور کنید یک بوکسور برای رسیدن به طلای آسیا تا چه اندازه باید زجر بکشد

چرا با تیم فولاد ماهان تنها برای یکسال در لیگ بوکس شرکت کردید؟

به نظر من بوکس سخت‌ترین رشته دنیاست و من به خاطر اینکه مشت خورده این ورزش بودم زمانی که به عنوان سرپرست تیم فولاد ماهان تیم را وارد لیگ کردم قرارداد بوکسور‌ها را چند برابر افزایش دادم. به طور مثال در آن دوران مشتزنانی مانند علی مظاهری، مرتضی سپهوند و احسان روزبهانی را با قرارداد‌هایی بی سابقه جذب تیم کردم. در آن سال تیم ما راهی فینال شد، اما با ناداوری قهرمانی را از ما گرفتند و همین موضوع سبب شد تا فولاد ماهان دیگر در لیگ بوکس تیمداری نکند. البته من به خاطر دل خودم این کار را کردم و پشیمان نیستم.

هدایت تیم شما بر عهده علیرضا استکی بود؟

علیرضا استکی نایب قهرمان بوکس آسیا که بیش از ۱۰ سال است در رده ملی مربیگری می‌کند هدایت تیم ما را بر عهده اشت و روز‌های خوبی داشتیم. واقعا چطور می‌شود که امروز مربی با این رزومه را با کج سلیقگی و بخاطر منافع شخصی کنار بگذارند؟

شرایط انتخابات ریاست فدراسیون بوکس چطور ارزیابی می‌کنید؟

رئیس بعدی فدراسیون بوکس باید خاک رینگ خورده باشد. جامعه بوکس کسی را می‌خواهد که از دل این رشته باشد. وقتی کاندیدایی داریم که هم قهرمان آسیا بوده، هم تحصیل‌کرده است و هم مورد تایید نام بزرگی مانند احمد ناطق نوری است چرا باید به شخص دیگری فکر کنیم؟ در رسانه‌ها نظرات مختلفی از پیشکسوتان بوکس خواندم که اکثر آن‌ها خواستار ریاست یک گزینه بوکسی بودند.

یعنی معتقد هستید گزینه غیر بوکسی نمی‌تواند در این فدراسیون موفق باشد؟

ببینید، احمد ناطق نوری که ۲۷ سال سکان بوکس ایران را در اختیار داشت هم بوکس کار می‌کرد و می‌دانست یک ورزشکار چه سختی‌هایی می‌کشد و به همین خاطر روز‌های خوبی را برای این رشته رقم زد. باز هم تاکید می‌کنم که ورزش ما تخصصی است و نمی‌شود یک نفر از بیرون بیاید و بتواند این مجموعه را جمع و جور کند. کسانی که بوکس کار کردند می‌دانند چند ماه طول می‌کشد تا یک مبتدی نحوه گارد گرفتن و یک چپ و راست زدن ساده را یاد بگیرد. این یک موضوع بدیهی است که بهترین گزینه برای ریاست بوکس ایران قهرمانی از دل همین رشته است.

اگر گزینه غیر بوکسی مدیر کاربلدی باشد باز هم به نظرتان باید یکی از اهالی بوکس رئیس فدراسیون شود؟

شاید سرپرست کنونی فدراسیون یا هر شخص غیر بوکسی دیگری که در انتخابات نام‌نویسی کرده مدیر لایق و کاربلدی باشند، اما اینجا بوکس است و با سایر فدراسیون‌ها تفاوت دارد. کسی که تا به حال پا در رینگ نگذاشته نمی‌تواند گزینه منتخب جامعه بزرگ بوکس باشد و از مسئولان ورزش کشور میخواهم تا به درد دل ما گوش کنند تا شایسته‌ترین فرد سکان هدایت این رشته را بر عهده بگیرد.

گفت‌وگو از آرش عبدی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *