زلزله ظهر امروز کرمان تلفات انسانی نداشت/ جلسه مدیریت بحران امشب برگزار می‌شود

14:52 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۲۸۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سخنگوی شورای تأمین استان کرمان گفت: خوشبختانه زلزله ظهر امروز کرمان، هیچگونه تلفات انسانی نداشت و تاکنون ۱۵ نفر بخاطر تبعات ثانویه که شامل آسیب‌ها در هنگام فرار از زلزله می‌شود، گزارش شده است که شاید این آمار افزایش یابد.

زلزله ظهر امروز کرمان، هیچگونه تلفات انسانی نداش/ جلسه مدیریت بحران امشب برگزار می‌شودخلیل همایی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره زلزله ظهر امروز کرمان گفت: زلزله‌ای که ساعت ۱۲:۱۳ ظهر امروز کرمان از زلزله قبلی قوی‌تر بود و در همان منطقه راور و هجدک - که قبلاً هم اتفاق افتاده بود- رخ داد.
وی افزود: زلزله امروز در شهرستان‌های کرمان، راهور و زرند و منطقه شهداد به‌خوبی احساس شده است.

همایی راد تصریح کرد: خوشبختانه زلزله ظهر امروز کرمان، هیچگونه تلفات انسانی نداشت و تاکنون ۱۵ نفر بخاطر تبعات ثانویه که شامل آسیب‌ها در هنگام فرار از زلزله می‌شود، گزارش شده است که شاید این آمار افزایش یابد.

وی اظهار داشت: تخریب‌هایی در ساختمان‌های قدیمی و خانه‌های خشتی مناطق روستایی و برخی ساختمان‌های شهر‌های اطراف بود که از استحکام لازم برخوردار نبودند.

سخنگوی شورای تأمین استان کرمان با بیان اینکه ارزیابی خسارت‌ها کمی طول می‌کشد، گفت: برای افرادی که خانه‌هایشان آسیب دیده امکاناتی مانند چادر، وسایل گرمایشی و بهداشتی از طریق هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی اهدا شده است همچنین چند تیم پزشکی، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شده اند و بیمارستان‌هایمان نیز در حال آماده‌ّباش هستند.

وی افزود: مهم‌ترین مشکلی که در این زلزله هم با آن مواجه بودیم، قبل مشکل قطع ارتباط است که متأسفانه تاکنون هم برطرف نشده و این ضعف بزرگی است که دستگاه‌های مسئول باید پاسخگو باشند.

همایی راد گفت: جلسه اولیه مدیریت بحران برگزار شده و جلسه اصلی مدیریت بحران امشب ساعت ۱۹ برگزار می‌شود که همه دستگاه‌ها در این جلسه حاضر شده و گزارشات خود را ارائه می‌دهند و ارزیابی و خسارت‌ها و امداد در این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی در پایان تاکید کرد: آب و برق مناطق زلزله زده برقرار است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *