رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترکیه دیگر دولت سوریه را تهدید نمی‎داند

13:52 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۲۵۹
پس از انتشار اخباری مبنی بر پذیرش آمریکا با حضور بشار اسد در قدرت، دولت ترکیه نیز اعلام کرد که این کشور دیگر دولت سوریه را تهدیدی علیه خود در نظر نمی‌گیرد.

دولت سوریه را دیگر تهدیدی برای خود نمی‌‌دانیمبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر خارجه در گفتگویی تلویزیونی مواضع دولت ترکیه در خصوص دولت سوریه و کُردهای این کشور اعلام کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی «NTV» اظهار کرد که ترکیه از این پس دولت سوریه را به عنوان تهدید در نظر نمی‌گیرد، هم‎اکنون دیگر هیچ بحثی درباره اینکه دولت سوریه ما را تهدید می‌کند وجود ندارد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنکارا مخالفتی با مشارکت نیروهای کُرد در فرآیند گفتگوهای صلح درسوریه ندارد افزود که ترکیه فهرستی از نیروهای کُرد سوریه در اختیار روسیه قرار داده که می‌تواند با آنها همکاری کند.

پایگاه نیویورکر نیز روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه آمریکایی و اروپایی مدعی شده دولت آمریکا پذیرفته است بشار اسد تا برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 2021 همچنان در قدرت حضور داشته باشد.

با این حال وزیر خارجه ترکیه تأکید کرده در صورت لزوم آمادگی دارد تا با همکاری متحدان خود از جمله روسیه عملیات نظامی علیه نیروهای کُرد انجام دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *