برخی معضلات باید در نطفه حل شود/ لزوم شفافیت نظام اقتصادی

13:31 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۲۵۸
معاون اقتصادی دادستان کشور گفت: باید معضلات را در نطفه شناسایی و حل کرد و نباید اجازه رشد مشکلات را داد.

برخی معضلات باید در نطفه حل شود/ لزوم شفافیت نظام اقتصادیبه گزارش گروه جامعه ،نوری در نشست تخصصی مدیران و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: از تلاشی که برای ایجاد امنیت در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهید، سپاسگزارم، شما سرافرازان عرصه مبارزه با جرایم هستید و تلاش‌های شبانه روزی شما  به نتایج مطلوبی، چون امنیت منتج می‌شود.

معاون اقتصادی دادستان کل کشور با اشاره به همکاری خوب پلیس با قوه قضائیه در راستای مبارزه با جرایم به ویژه جرایم اقتصادی افزود: باید قدردان زحمات سبزپوشان نیروی انتظامی باشیم، امنیت بی بدیل کشور در کنار لطف خداوند و تدابیر مقام معظم رهبری، مرهون تلاش و هوشیاری نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمنان همواره در صدد ضربه به نظام و انقلاب بوده و هستند و در این میان لطمه به " پایگاه اجتماعی " این نظام یکی از اهداف دشمنان است.

نوری با اشاره به اهمیت پایگاه اجتماعی در ثبات و موفقیت هر نظام و کشوری خاطر نشان کرد: سوء جریان مالی و اقتصادی در هر جامعه‌ای، پایگاه اجتماعی آن جامعه را متزلزل می‌کند و به امنیت ذهنی و روانی مردم لطمه می‌زند، بنابراین باید در مقابل جریان‌های مالی و اقتصادی هوشیار باشیم.

این مقام مسئول شفافیت در نظام اقتصادی را یکی از ارکان مهم جلوگیری از جرایم اقتصادی برشمرد و گفت: نظارت، بازرسی و بررسی جریان‌های اقتصادی در کنار شفافیت نیز حائز اهمیت است.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با جرایم تأکید کرد:تدوین و اجرای " سیستم‌های یکپارچه سلبی و نظارتی " در ایجاد امنیت اقتصادی موثر است؛ در واقع ایجاد چنین سیستم‌هایی موجب محدودیت اعمال خلاف می‌شود.

نوری با بیان اینکه امروز حوزه‌های نظامی و انتظامی در حوزه بهره مندی از سامانه‌های نظارتی و کنترلی پیشگام هستند افزود: سامانه‌های نظارتی و کنترلی باید تقویت شود تا با این رویکرد اقدامات پیشدستانه نیز مورد توجه ویژه‌ای باشد.

معاون دادستان کل کشور تأکید کرد: حل بسیاری از معضلات باید در نطفه و از ریشه آغاز شود چرا که اگر این معضلات رشد کند باید پیامد‌های ناشی از آن را نظارگر باشیم.

نوری با طرح این سوال که برای کمک به اقتصاد چه باید کرد؟ افزود: ارکان نظام می‌توانند به صورت یکپارچه در امر مبارزه با جرایم اقتصادی محکم و در کنار هم باشند. چراکه تجربه ثابت کرده هر جا که ارکان نظام در کنار هم قرار گرفته اند موفقیت‌ها تشدید شده است.

وی در پایان تقویت تعاملات پلیسی و قضائی را در به نتیجه رسیدن پرونده‌های جرایم اقتصادی موثر و کارآمد دانست.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *