سه درصد بودجه وزارت بهداشت برای آموزش پزشکی و امور فرهنگی است

12:23 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۲۱۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون فرهنگی وزیر بهداشت گفت: تنها سه درصد بودجه این وزارتخانه صرف آموزش پزشکی و امور فرهنگی می شود.

سه درصد بودجه وزارت بهداشت برای آموزش پزشکی و امور فرهنگی استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، اولین نشست خبری نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

محمدرضا فراهانی،معاون فرهنگی وزیر بهداشت در این نشست گفت: بر اساس اسناد موجود معاونت فرهنگی وظیفه تسهیل گری در حوزه فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را برعهده دارد. بدین منظور وزارت بهداشت به منظور ایجاد انگیزه در دانشجویان علوم پزشکی این جشنواره  را برگزارمی کند.

وی افزود: ایجاد انگیزه و بروز استعداد‌ها در سایه آموزش ممکن می شود بنابراین مخاطبان برای کسب این هدف نیاز به ساختاری دارند که آن در دانشگاه موجود نبوده و در حال حاضر مدل‌های آموزشی لازم طراحی شده و سعی شده به این امر در دانشگاه‌ها توجه شود.

فراهانی خاطر نشان کرد: در جشنواره‌ها انگیزه مشارکت تقویت شده و توجه خاصی به ارتقا توانمندی‌ها و شکوفایی استعداد‌ها می‌شود.

دبیر جشنواره سیمرغ  عنوان کرد: وزیر بهداشت تاکید دارند که در حوزه سلامت همه سطوح در اختیار ما نیست و برای ارتقای کامل آن باید در حوزه فرهنگ فعالیت‌های زیادی انجام شود تا سلامت فرهنگسازی شده و در قالب عمومی تبیین شود.ظرفیت‌های حوزه فرهنگ منجر به ارتقا و تببین سلامت می‌شود و باید برای نهادینه شدن آن تلاش شود.

وی اذعان داشت: در جشنواره سیمرغ بخش فرهنگ سلامت اضافه شده است.در مراحل اولیه این طرح در قالب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و در مراحل بعدی در سطح کل دانشجویان اجرا شد.در جشنواره سیمرغ اتفاقات خوبی در دانشگاه‌ها افتاد که با هدف گذاری جشنواره‌ها شور و نشاط ویژه‌ای در حوزه فرهنگی نقش پیدا کرد.

فراهانی گفت: در جشنواره نهم بخش بین الملل با هدف تعامل فرهنگی دانشجویان با ارتباطات بین المللی ایجاد شده که همه کشور‌ها به منظور ارتقای سلامت مردم جهان با هم مشارکت داشته باشند و از محصولات فرهنگی سایر کشور‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: ارتقای سطح تولیدات ما در عرصه بین الملل یک نیاز اساسی است. در بخش بین الملل در حوزه فیلم بیش از ١٤٠ فیلم کوتاه به جشنواره ارسال شده است این نشان دهنده چشم انداز روشنی در این زمینه است.برخی از صنایع مدرن فرهنگی که در جامعه وجود دارد می‌توانند تبدیل به صنعت شود که در قالب رشته‌های جدید به جشنواره اضافه شده است بنابراین سعی شده نگاه متفاوتی داشته باشیم. امسال جشنواره با اسم سیمرغ آغاز می شود و جامعه دانشجویی، پزشکی و وزارت مخاطب آن هستند.محصولات می‌توانند مورد استفاده بقیه قرار گیرد که با رشته‌های متفاوت بر وسعتی در حد ٤٢ هزار آثار داشته که امسال قطعا ارتقا بیشتری دارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: جشنواره سیمرغ بزرگترین رویداد فرهنگی محسوب می‌شود که مخاطب وسیعی دارد و باید بیشتر شناخته شود.جریان فرهنگی و هنری را باید به یک جریان مردمی و تاثیر گذار تبدیل کرد و احتیاج داریم مخاطب محور شوند. امسال امیدواریم شاهد تحول و شناخت بیشتر مردم از جشنواره باشیم.باتوجه به نیاز‌های اساسی در صرف هزینه برای درمان و حمایت از سلامت مردم جامعه، کمتر از ٣ درصد از بودجه وزارت بهداشت به بخش آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی اختصاص یافته است.

وی در پایان گفت: الزاما هر کار هنری‌ به معنای فرهنگسازی نیست، اما می توان برای ارتقای سلامت تلاش و کار فرهنگی کرد.

امیر للگانی، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در ادامه این نشست گفت:جشنواره با توجه به نقش ترویجی تنوع زیادی در هنر دارد ایت در حالی است که٢٠٠ هزار دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال هستند که در حوزه فرهنگی باید فعال شوند.جشنواره سیمرغ در بخش تاتر، ادبی، موسیقی، فیلم، و هنر‌های ادبی برگزار می شود که دانشجویان و فعلان حوزه سلامت میتوانند در این جشنواره شرکت کنند

وی ادامه داد: هدف ما استفاده از تجارب هنرمندان در ارتقا و معرفی فرهنگ سلامت است.بحث فرهنگ سلامت و اگاهی مردم با هدف اطلاع رسانی به جامعه است که در قالب فرهنگی انجام می شود. براین اساس ١٥٠ نفر از هنرمندان نامی با شرکت در جشنواره، قدمی برای معرفی و ارتقای سلامت است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *