سرعت توسعه صنعتی در سرتاسر کشور در حال اجراست/ بخش خصوصی و بخش غیردولتی و عمومی با امید وارد صحنه شده‌اند

12:18 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۲۰۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه حرکت توسعه صنعتی کشور سرعت خوبی پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه این توسعه صنعتی تنها مختص به نقاطی محدود نیست بلکه در سرتا سر کشور طرح‌های عمرانی و صنعتی در حال اجرا است تا توازن در کل کشور ایجاد شود.
سرعت توسعه صنعتي در سرتاسر كشور در حال اجراست/ بخش خصوصي و بخش غير دولتي و عمومي با اميد وارد صحنه شده اند / دولت سازوكار مناسب براي رقابت بخش خصوصي و جذب منابع خارجي را ايجاد كرده استبه گزارش گروه سیاسی ، اسحاق‌جهانگیری صبح امروز (سه‌شنبه) پس از افتتاح کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان با اشاره به اینکه در گذشته اگر طرح‌های بزرگی نظیر فولاد شادگان، اروند و یا کارخانه آلومینیوم افتتاح می‌شد بعنوان یکی از کار‌های مهم صنعتی کشور به حساب می‌آمد، گفت: خوشبختانه امروز بخش خصوصی و دولتی در زمینه سرمایه گذاری در رشته‌های خوب اقتصادی فعال شده است.

وی ادامه داد: در گذشته طرح‌های فولاد با این وسعت را فقط دولت انجام می‌داد، اما امروز در این کارخانه‌ها دولت سرمایه گذاری خاصی نداردو این یعنی همان اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند گفت: دولت باید سازوکار و میدان رقابت صحیح میان بخش خصوصی را طراحی کند تا همه ظرفیت‌ها برای به حرکت درآمدن اقتصاد کشور به میدان بیاید.

آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاست‌جمهوری گزارش داده است، جهانگیری در این مراسم اظهار داشت: امروز بخش خصوصی و بخش غیردولتی و عمومی با امید به صحنه آمده اند و باید شرایطی بوجود آوریم که منابع خارجی نیز برای وسعت بخشیدن به کار وارد کشور شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه وقتی برای اجرای دو طرح صنعتی ۴ میلیارد دلار منابع وارد کشور می‌شود قطعا این سرمایه گذاری‌ها می‌تواند بخش‌ها و مناطق مختلف کشور را متحول کند.

وی تصریح کرد: دولت باید با دنیا تعامل و گفتگو داشته باشد تا شرایط برای صادرات و فروش کالا واردات و فناوری‌های نوین و جذب منابع مالی به منظور اشتغال و توسعه فراهم شود.

جهانگیری درادامه با قدردانی از بنیاد مستضعفان که در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و نیز خدمت رسانی به مردم مناطق محروم طرح‌های خوبی در دست اجرا دارد، گفت: در هیچ کجای دنیا نهاد‌های غیردولتی عمومی سرکوب نمی‌شود، باید کاری کنیم که شرکت‌های سرمایه گذاری متعلق به نهاد‌های عمومی منابع خود را برای توسعه به کشور آورند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسجد سلیمان شهر بزرگ و قابل اعتنایی که دارای امکانات زیرساختی و صنعتی مبدل شده گفت:باید کاری کنیم که توازن در کل کشور ایجاد شود، مشکلات همه جای کشور حل شود و توسعه بیش از پیش فراهم آید.

وی با اشاره به تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه و اشتغال در روستا‌ها گفت: اگر بخش خصوصی واقعی به صحنه بیاید این تسهیلات موجب رونق و اشتغال در کشور خواهد شد.

جهانگیری آلومینیوم را از صنایع مهم کشور برشمرد و گفت: راه اندازی صنعت آلومینیوم در اصفهان و اراک باعث شد که استان‌های اصفهان و مرکزی صنعتی شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *