افشای همدستی کشورهای اروپایی با لیبی در سوء‌استفاده از پناهجویان

11:11 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۱۶۷
سازمان عفو بین‌المل در گزارشی فاش کرد که کشورهای اروپایی به منظور سوء‌استفاده از پناهجویان، آموزش‎های خاصی به نیروهای گارد ساحلی لیبی می‌دهند.

افشای همدستی کشورهای اروپایی با لیبی در سوء‌استفاده از پناهجویانبه گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی کشورهای اروپایی را متهم به همدستی با لیبی در سوء‌استفاده از مهاجران و پناهجویان کرد.

پیشتر نیز این گروه حقوق بشری گزارشهایی درباره سوء‌استفاده از پناهجویان و مهاجران از سوی دولت لیبی، قاچاقچیان و گروه‌ها مسلح منتشر کرده بود.

در گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل آمده است که اروپا در سوء‌استفاده از ده‌ها هزار تن مهاجر در لیبی به منظور ریشه‌کنی آنها از آفریقای شمالی، همدست است.

این گروه حقوق بشری می‌افزاید: دولت‎های اروپایی در حال حاضر به نیروهای گارد ساحلی لیبی پول پرداخت می‌کند و آموزش می‌دهند تا مهاجران و پناهجویان را در سواحل لیبی متوقف کنند و سپس آنها را بازداشتگاه‌ها منتقل کنند و از آنها سوء‌استفاده کنند.

به گفته «جان دالهویزن» رئیس منطقه اروپای سازمان عفو بین‌الملل کشورهای اروپایی نه‌تنها از چنین سوء‌استفاده‌هایی آگاهی کامل دارند، بلکه با پشتیبانی فعالانه از مقامات لیبی در توقف پناهجویان در سواحل این کشور و حبس آنها در این جنایت‎ها شریک و همدست هستند.

در ادامه گزارش سازمان عفو بین‌المل می‌خوانیم که گارد ساحلی لیبی هم‌اکنون دست‌کم 20 هزار پناهجو را در بازداشتگاه‌های پرجمعیت و در شرایط بسیار غیربهداشتی در مناطق تحت کنترل دولت لیبی نگهداری می‌‌کند.


«دوچه وله» نیز به نقل از سازمان بین‌المللی مهاجرت گزارش می‌دهد که برآوردها نشان می‌دهد بیش از 400 هزار نفر پناهجو در کشور لیبی از جمله مناطق خارج از کنترل دولت به سر می‌برند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین در گزارش خود ضمن اشاره به اینکه نیرو‌های گارد ساحلی فاسد هستند و با قاچاقچیان انسان همکاری دارند می‌افزاید: پناهجویان در به زور در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند و تحت شکنجه، کار اجباری، اخاذی قرار می‌گیرند و حتی مقامات دولت، قاچاقچیان انسان و گروه‌های مسلح آن‌ها را به راحتی به قتل می‌رسانند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *