رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی پرونده مرتبط با باغات در جلسات علنی

10:52 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۱۵۲
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در شورای شهر پنجم تهران، پرونده مرتبط با باغات در جلسات علنی برگزار شده و این باعث شفافیت موضوعات می شود.

بررسی پرونده مرتبط با باغات در جلسات علنی/ تذکر به صدا و سیما بابت انتشار گزینشی جملات اعضای شورابه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محمد سالاری در بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در جلسات شورای شهر تهران مجموعه گسترده ای از موضوعات کارشناسی مطرح می شود اما در بسیاری از مواقع دیده شده که صدا و سیما جملات را به صورت گزینشی پخش می کند.

وی افزود: این کار بیشتر در جهت تخریب شورای پنجم است و باید نسبت به این موضوع توجه شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری علنی پرونده های مرتبط با باغات تهران اظهارکرد: بررسی پرونده باغات در دوره های گذشته در جلسات غیر علنی برگزار می شد اما در دوره پنجم به منظور شفاف سازی، جلسات را به صورت علنی برگزار می کنیم.

سالاری در خصوص مولفه های در نظر گرفته شده برای اعلام یک زمین به عنوان باغ تصریح کرد: بر اساس قانون، زمینی باغ شناخته می شود که در سند ملک، باغ بودن قید شده باشد ضمن اینکه در استعلام از کمیسیون ماده ۱۲ سازمان زمین شهری دایر مشجر یا دایر باغ بودن زمین تاکید شده باشد و همچنین ملک حد نصاب درختان را داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم صیانت از درختان خاطرنشان کرد: تمامی درختان موجود در املاک باید حفظ و صیانت شوند.


برچسب ها: شورای شهر سالاری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *