ایرانی بودن موشک‎های شلیک‌ شده به فرودگاه عربستان تأیید نمی‌شود

9:54 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۱۰۹
دبیر کل سازمان ملل در گزارشی محرمانه به اعضای شورای امنیت اطلاع داده که کارشناسان نتوانسته‌اند ایرانی‌بودن موشک‎های شلیک شده به فرودگاه ملک خالد در شهر ریاض را اثبات کنند.

سازمان ملل ایرانی‌بودن موشکهای شلیک‌شده به فرودگاه عربستان را تأیید نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرده که کارشناسان این سازمان نتوانسته‌اند ایرانی‌ بودن موشک‎های شلیک‌ شده به فرودگاه ریاض را تأیید کنند.

پیشتر دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه کارشناسانی برای بررسی قطعات برجامانده از موشک‎های شلیک‌ شده به ریاض در 22 جولایو 4 نوامبر به عربستان اعزام شده‌اند گفته بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد که موشک‎ها و قطعات آنها از یک منبع واحد هستند.

یگان‌های موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز 13 آبان یک فروند موشک از نوع «بُرکان 2 اچ» به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد واقع در شهر ریاض، پایتخت عربستان شلیک کردند.

ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه یمن و همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله ایران را متهم به تجهیز نیروهای مردمی یمن با موشکهای بالستیک کردند و مدتی شدند موشکهای شلیک‌شده به فرودگاه ملک خالد ایرانی هستند.

آنتونیو گوترش به نقل از کارشناسان اعزام‌ شده به ریاض می‌نویسد که اگرچه ظاهرا قُطر موشکهای شلیک‌ شده به فرودگاه بین‌المللی ریاض شباهت‎هایی با قُطر موشک‎های اسکاد و نوع ایرانی آن موسوم به «قیام 1» دارد اما نمی‌توان ایرانی‌ بودن این موشک‎ها را تأیید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *