اقدامات دستگاه قضایی در مقابله با غارت میراث فرهنگی پیشگیرانه است/ ورود مدعی العموم برای حفاظت از میراث فرهنگی و آثار باستانی

10:16 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۱۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان کرمان گفت: دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و آثار باستانی ورود کرده و اقدامات ارزشمندی دراین حوزه صورت پذیرفته است.

دادخدا سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان اینکه میراث فرهنگی و آثار باستانی امانت نسل‌های آینده کشور در دست ما است، گفت: اقدامات دستگاه قضایی در حوزه مبارزه و مقابله با غارت میراث فرهنگی پیشگیرانه است.

وی افزود: طی چند سال گذشته دادگستری استان کرمان با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و بنا به وظیفه ذاتی خود و در راستای حفظ حقوق عامه در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و آثار باستانی ورود کرده و اقدامات ارزشمندی نیز در این حوزه صورت پذیرفته است.

این مقام قضایی بر تقویت یگان‌های حفاظت از میراث فرهنگی و آثار باستانی تاکید و بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان ضمن بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی،نسبت به تقویت ضابطین از طریق آموزش و همچنین رسیدگی به شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی و صیانت از حقوق عامه نقش برجسته ای را در جهت حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی ایفا کرده است.

گفتنی است، در دومین همایش بین اللمللی باستان شناسی جنوب شرق ایران که در دانشگاه جیرفت برگزار شد از اقدامات دادستان عمومی وانقلاب کرمان در جهت جلوگیری از غارت میراث فرهنگی جنوب کرمان واقدامات موثر در جهت پیشگیری از تعرض به مواریث تاریخی،فرهنگی تجلیل بعمل آمده است.
 
 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *