تشکیل اکیپ بازرسی کمیته پیشگیری از وقوع جرم در امور اراضی / برخورد قانونی با برداشت غیرمجاز مالکین معادن از اراضی منابع طبیعی

9:24 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۰۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری ملکان با اشاره به حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی بر برخورد قضایی و قانونی با متجاوزین به حقوق بیت المال و تصرف اراضی منابع طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان ملکان در خصوص حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری ملکان با اشاره به حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی بر برخورد قضایی و قانونی با متجاوزین به حقوق بیت المال و تصرف اراضی منابع طبیعی و اموال عمومی و برداشت غیرمجاز مالکین معادن از اراضی منابع طبیعی شهرستان تأکید کرد.

علیمرادی دادستان عمومی و انقلاب ملکان گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان باید در نظارت و حضانت خود در خصوص حفظ بیت‌المال و اراضی ملّی، دقت لازم را داشته باشند، تا مالکین معدن‌ها به مقدار و سهمی که مجوّز دارند برداشت کنند، زیرا برداشت بیش از سهم، جرم محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظرات در خصوص حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی پرداختند و مقرر شد اکیپ بازرسی کمیته پیشگیری از وقوع جرم توسط ادارات ذیربط تشکیل شود و در این اکیپ نماینده دادستان نیز حضور داشته باشد و پس از بازرسی از محل، گزارش‌های خود را به دادستان ارائه کند.

همچنین مقرر شد در پرونده هایی که منجر به صدور حکم قطعی شده، در اسرع وقت نسبت به اجرای حکم قلع و قمع مستحدثات و اعاده به وضع سابق اقدام شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *