نمایندگان «پیشنهاد افزایش عوارض خروج از کشور» را به اتفاق آرا رد کنند/ قطعا روی سفر‌های زیارتی تاثیرگذار خواهد بود

7:01 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۹۸۳
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: توقع داریم نمایندگان مردم در مجلس، پیشنهاد افزایش عوارض خروج از کشور را به اتفاق آرا رد کنند و حتی اگر در مجلس هم تصویب شد انتظارمان این است که شورای نگهبان آن لایحه را رد کند.

سفر زیارتیعشرت شایق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: افزایش عوارض خروج از کشور قطعا روی سفر‌های زیارتی و مذهبی مردم تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که از کشور خارج می‌شوند چند دسته هستند، دسته‌ای تجار هستند که در حال صادرات و ورادات هستند و مرتب در حال سفر به خارج از کشور هستند، عده‌ای دیگر کارکنان در شرکت‌های نیمه دولتی هستند که اکثرا هیئت مدیره هایشان از اعضای دولت هستند و هزینه سفرهایشان را شرکت‌ها پرداخت می‌کنند و این افزایش نرخ برایشان تاثیری نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: دسته دیگر که به کشور‌های خارجی سفر می‌کنند، سفر‌هایشان، حالت گردشگری دارد و به کشور‌های اروپایی وآفریقایی می‌روند، اما قسمت اعظم کسانیکه از کشور خراج می‌شوند خصوصا در چند سال اخیر برای انجام حرکت عبادی و مذهبی در زمان‌های مشخص می‌روند که این سفر‌ها شامل حج عمره، تمتع، عتبات عالیات و در آینده نزدیک سفر به مکان‌های مذهبی سوریه می‌شود.

شایق در ادامه با بیان اینکه چند سالی است سفر زیارتی، ویژه، اجتماعی، عبادی و سیاسی اربعین برای زنده نگه داشتن حماسه حسینی انجام می‌شود و یک جمعیت میلیونی در آن تاریخ از کشور خارج می‌شوند که با این افزایش عوارض باید فکری هم به حال این افراد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: توقع داریم نمایندگان مردم در مجلس، پیشنهاد  افزایش عوارض خروج از کشور را به اتفاق آرا رد کنند و حتی اگر در مجلس هم تصویب شد انتظارمان این است که شورای نگهبان آن لایحه را رد کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *