ابطال سند املاک تصرف شده ۷۰۰ میلیاردی شرکت نفت گچساران / ۱۵ هکتار زمین به بیت المال بازگشت

8:58 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۹۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای احقاق حقوق عامه سند املاک شرکت نفت گچساران به ارزش حدود ۷۰۰ میلیارد تومان که از سوی اشخاص حقیقی تصرف شده بود، در دادگاه بدوی ابطال شد.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان اینکه احیای حقوق عامه بخشی از اهداف اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه است، از ابطال سند املاک متصرف شده شرکت نفت گچساران خبرداد.

وی گفت: چندین سال پیش اشخاص حقیقی با ترفند‌های مختلف متعرض املاک شرکت نفت گچساران شدند و بیش از ۱۵ هکتار از اراضی متعلق به حوزه نفت را که رقمی معادل حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است، متصرف و مالکیت گرفتند و سند بنامشان صادر شده بود که با رای دادگاه بدوی اسناد ابطال شد.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: پرونده در مرحله تجدید نظر خواهی است و رای نهایی هنوز صادر نشده است که اطلاعات تکمیلی پس از قطعی شدن حکم اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: شعب ویژه‌ای مربوط به پرونده‌های حقوق عامه همچون شهرداری، منابع طبیعی و محیط زیست در دادسرا و دادگاه بدوی اختصاص یافته است که به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *