رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایرانی‌ها بیشتر به خرید چه ماشینی تمایل دارند؟

14:29 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۹۲۵
پرطرفدارترین برندهای خودرو در بین ایرانیان برندهای آلمانی، ژاپنی و در درجه سوم فرانسوی‌ها بودند و فقط ۱۲% مردم به خرید خودروی هاچ بک علاقه نشان دادند!
به گزارش گروه فضای مجازی ، تحرکات اخیر بازار پس از بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تمایل بیشتری ایرانی‌ها را به خرید خودروهای شاسی‌بلند و اهمیت مردم را به ظاهر اتومبیل بیش از پیش نشان داد. از تحرکات بازار خبر می‌رسد پس از آغاز روند قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، افزایش قیمت بیشتر شامل خودروهای شاسی بلند و همچنین کره‌ای با ظاهر زیباتر شد که موید مطلب فوق است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حین برگزاری دومین نمایشگاه خودروی تهران اقدام به نظرسنجی از بازدید کنندگان نمایشگاه برای مشخص شدن ذائقه مشتریان ایرانی کرد. در این تحقیق از یک هزار و ۵۴۳ نفر از میان بازدیدکنندگان نمایشگاه سوال شد. جالب اینجاست ۸۴% از این جامعه آماری را آقایان تشکیل می‌دهند.
 
ایرانی‌ها بیشتر به خرید چه ماشینی تمایل دارند؟

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند اولویت اصلی مردم ایران برای خرید خودرو ایمنی خودروها بوده که ۳۳% از افراد به آن رأی داده‌اند. ۲۹% افراد قدرت و شتاب خودرو را اصلی‌ترین اولویت در انتخاب خودرو بیان کرده‌اند. سپس معیار زیبایی ظاهری با ۱۳%، کیفیت بدنه با ۱۱% و خدمات پس از فروش با ۹% اصلی ترین شاخصه های انتخاب خودرو برای مصرف کنندگان می باشند. در این میان پایین بودن مصرف سوخت خودرو با ۵ درصد کمترین فراوانی را کسب نموده است.

سوال جالب دیگر نظرسنجی علاقه مردم به کلاس‌های مختلف خودرویی بوده است. نتایج نهایی نشان می‌دهد ۶۳% رأی دهندگان به کلاس خودروهای شاسی بلند علاقه دارند که شامل شاسی بلند SUV و کراس اورها (مینی SUV) است. تنها ۲۵% افراد تمایل به خرید خودروهای سدان نشان دادند و فقط ۱۲% مردم به خرید خودروی هاچ بک علاقه نشان دادند.

پرطرفدارترین برندهای خودرو در بین ایرانیان برندهای آلمانی، ژاپنی و در درجه سوم فرانسوی‌ها بودند که میزان توزیع آن در عکس مشخص است.افزایش قیمت‌های اخیر نیز در حوزه کلاس خودرو بیشتر متوجه شاسی بلندها و در حوزه کشورهای تولیدکننده شامل سفیران آلمان و ژاپن بوده است.
 
منبع:ایسنا
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *