یاوه‎گویی‎های نتانیاهو درباره ایران در دیدار با موگرینی

12:46 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۸۷۳
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه یاوه‎گویی‎های خود ایران و داعش را مشکل اصلی خاورمیانه عنوان کرد.

اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو در دیدار با موگرینیبه گزارش گروه بین‌الملل ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی بی‌اساس ایران و داعش را مشکل اصلی خاورمیانه عنوان کرده است.

بنیامین نتانیاهو با تکرار اظهارات بی‌اساس ضدایرانی خود مدعی شد: خاورمیانه با مشکل داعش و افراط‌گرایی به خصوص از سوی ایران مواجه است.

او در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری ادعا کرده است که اسرائیل از گسترش تروریسم به اروپا جلوگیری می‌کند.

نتانیاهو با اشاره به اقدام ترامپ درباره قدس از کشورهای اروپایی خواستار شده تا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسند.

فدریکا موگرینی نیز که پیش از نتانیاهو در این نشست خبری صحبت کرد از بروز خشونت در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: افزایش خشونت موجب شعله‌ور شدن منطقه شده و تنها هدیه‌ای برای افراط‌گرایان و کسانی است که مخالف ایجاد ثبات و امنیت هستند.

وی در واکنش به اقدام ترامپ درباره قدس بر پایبندی اتحادیه اروپا بر پیمان اسلو تأکید کرد و گفت که قدس باید پایتخت دو دولت اسرائیلی و فلسطینی باشد.

موگرینی در پایان سخنان خود گفت که اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی‌شناسد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *