بیمار مبتلا به سرطان می‌تواند زیبا بماند

12:40 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۸۶۶
رئیس مرکز تحقیقات سرطان و پدر پزشکی جامعه نگر ایران درباره استفاده از لیزر، اپیلاسیون، استفاده از خالکوبی برای جبران ریزش‌های آشکار مو همچون اَبرو و اینکه یک بیمار مبتلا به سرطان می‌تواند زیبا بماند، توضیحاتی ارائه کرد.

بیمار مبتلا به سرطان می‌تواند زیبا بماندبه گزارش گروه فضای مجازی ،پروفسور محمد اسماعیل اکبری - رئیس مرکز تحقیقات سرطان و پدر پزشکی جامعه نگر ایران- در جدیدترین مطلب خود با اشاره به نکات بسیار مهم و جالب توجه به سوالات افراد مبتلا به سرطان پاسخ دادند که متن کامل یادداشت وی بدین شرح است:

من یک بیمار سرطانی هستم، آیا می‌توانم زیبا بمانم؟

این سوال معمول بیماران عزیزی است که به مقابله با سرطان برخاسته اند. سعی می‌کنم به بعضی از این سوال‌ها جواب بدهم و خواهشمندم اگر بیماران سوال دیگری داشتند مطرح کنند:

1- آیا رنگ کردن مو در بیمار سرطانی قابل انجام است؟

این سوال، از معروفترین سوال‌ها است، معمولا خانم‌های سالم به کرات موهای خود را رنگ می‌کنند. این اقدام برای بیماران مبتلا به سرطان لازم تر هم می‌شود زیرا بیماران مبتلا به سرطان به‌ویژه بانوان و کسانی که در اثر شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند نیاز بیشتری دارند چراکه رویش موهای جدید ممکن است فرم و رنگِ مورد علاقه بیمار را نداشته باشد.

بنابراین پاسخ بله است ؛ همه بیماران مبتلا به سرطان مانند مردم عادی می‌توانند از رنگ موهای طبیعی، سالم و استاندارد همانند افرادی که بیمار نیستند استفاده کنند؛ توجه شود که سفارش بنده همان است که به همه مردم دارم: از رنگ مویی استفاده کنند که استاندارد مورد تایید سازمانهای رسمی را داشته باشند.

2- سوال در مورد اپیلاسیون؛ روشی که بطور فیزیکی موها را پاکسازی می‌کند.

این امر نیز مورد تایید است و در مواردی که بدرستی انجام شود مشکلی برای بیمار ندارد.

3- سوال در مورد استفاده از رول‌های‌خوشبو کننده و اسپری های بدن و زیر بغل:

این مورد هم بلامانع است و بیماران می‌توانند از آنها استفاده کنند. در تحقیقی که در مرکز تحقیقات سرطان انجام شد این موضوع مورد تایید قرار گرفت.

4-سوال مورد استفاده از لیزر؛

استفاده از این روش مو زدایی هم برای بیماران سرطانی همانند افراد غیر بیمار است و اگر به‌طور علمی و بهداشتی اجرا شود، بلامانع است.

5- سوال در مورد کاشت ناخن:

این روش را اگر چه بنده به‌دلایل مختلف دوست ندارم اما رابطه ای با سرطان ندارد.

6- سوال در مورد خالکوبی:

استفاده از خالکوبی برای جبران ریزش‌های آشکار مو همچون اَبرو بلامانع است به این شرط که رعایت اصول شرعی و بهداشتی در فرآیند آن شده باشد.

 

 

منبع:تسنیم

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *