عوارض خروج از کشور برای سفر‌های زیارتی کمرشکن است/ افزایش عوارض نارضایتی مردم را بدنبال دارد/ لزوم ورود مجلس به موضوع

8:59 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۸۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در واکنش به افزایش هزینه عوارض خروج از کشور آن را اجحاف آمیز دانست و گفت: باید به این موضوع ورود کنیم چرا که این دسته از عوارض بی‌معنا و اضافه مردم را ناراحت کرده است و از طرفی به اساس روابط بین الملل و تجاری ما ضربه می‌زند.

عوارض خروج از خروج کشور برای سفر‌های زیارتی کمرشکن است/ افزایش عوارض نارضایتی مردم را بدنبال دارد/ لزوم ورود مجلس به موضوعبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بر پایه لایحه بودجه سال 97 که رئیس جمهور کشورمان تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، عوارض خروج از کشور بر اساس رشدی بی سابقه، از 75 هزار تومان به 220 هزار تومان رسید که افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

در لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات برای هر نفر 110 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نکته قابل توجه اما در این است که ارقام تعیین شده در این بند برای سفر دوم به میزان 50 درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان 100درصد افزایش خواهد داشت.

افزایش عوارض خروج از کشور در حالی است که با اعتراضات زیادی از سوی قشرهای مختلف روبرو شده است چرا که این موضوع، سفرهای زیارتی را با چالش جدیدی روبرو خواهد کرد.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با اشاره به افزایش هزینه عوارض خروج از کشور اظهار کرد: افزایش هزینه عوارض خروج از کشور به ویژه در حوزه زیارتی و صادرات واقعاً اجحاف آمیز است و درست نیست، به نظر می‌رسد باید تجدید نظر شده و فکری به حال آن شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه عوارض خروج از کشور برای کربلا، نجف، مکه و سوریه واقعاً کمرشکن است، بیان کرد: باید به این موضوع ورود کنیم چرا که این عوارض بی معنا و اضافه هم مردم را ناراحت کرده و از طرفی به اساس روابط بین الملل و تجاری ما ضربه می‌زند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *