مجلس باید پیشنهاد «افزایش عوارض سفرهای زیارتی و مذهبی» را تغییر دهد

11:49 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۸۰۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو «فراکسیون نمایندگان‌ولایی» مجلس با اشاره به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: متاسفانه این افزایش قیمت عوارض بر روی سفر‌های زیارتی و مذهبی مردم تاثیرگذار خواهد بود و مجلس این افزایش قیمت را باید تغییر دهد.

بدون تیتر

سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: متاسفانه این افزایش قیمت عوارض بر روی سفر‌های زیارتی و مذهبی مردم تاثیرگذار خواهد بود و مجلس این افزایش قیمت را باید تغییر دهد.

وی افزود: حتما باید افزایش عوارض خروج از کشور سفر‌های زیارتی کم شود و بدون شک کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ باید به این مسئله ورود کند و سهمی را برای سفر‌های زیارتی قائل شده و عوارض آن را نسبت به مواد بودجه ارائه شده، کم کند.

عضو «کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس با بیان اینکه ایران توریسم فرهنگی و مذهبی زیادی دارد، گفت: این افزایش قیمت عوارض خروج از کشور نشدنی است و بنده معتقدم اینکه از هر راهی برای دولت درآمد زایی کنیم؛ اثرات این موضوعات فرهنگی نمی‌تواند روند صحیحی از قانون گذاری باشد.

عضو «فراکسیون نمایندگان ولایی» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتما کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ و کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی باید در این زمینه تدبیری اتخاذ کنند تا تفکیکی بین عوارض خروج از کشور برای سفر‌های مذهبی، پزشکی و تفریحی و تحصیلی فراهم شود.

ابطحی اظهار داشت: مجلس حتما پیشنهاداتی را در زمان بررسی بودجه سال ۹۷ درباره افزایش عوارض خروج از کشور خواهد داشت.

به گزارش میزان، لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور روز گذشته توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. در بخشی  از این لایحه  عوارض خروج ۷۵ هزار تومان بود که در بودجه ۹۷ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. مجلس می تواند این ارقام را تغییر بدهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *