واردات چوب ماهیگیری از کشور‌های اروپایی/ چقدر ارز صرف واردات ادوات ماهیگیری شد؟ + جدول

10:33 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۷۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
براساس آمار گمرک در ۸ ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۳۱ تن ادوات ماهیگیری از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از ۵۳۱ تن ادوات ماهیگیری از قبیل: چوب‌های ماهیگیری، قرقره‌های ماهیگیری، تور گره باف مخصوص ماهیگیری، تور ماهیگیری دسته دار و ادوات برای ماهیگیری با قلاب از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم ادوات ماهیگیری به کشور، یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۷۶۸ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۲۹۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است ادوات ماهیگیری از کشور‌های آلمان، اسپانیا، امارات متحده عربی، بلژیک، ایتالیا، تایلند، ترکیه، جمهوری کره، چین، دانمارک، چین، فرانسه، تایوان، ژاپن، سوئد، هلند، لهستان، استونی، هنگ کنگ و یونان وارد ایران شده است.

در میان کشور‌های ذکر شده تایلند اولین و بزرگترین صادرکننده ادوات ماهیگیری به کشور محسوب می‌شود که در مدت ۸ ماهه نخست سال ۱۰۷ تن تور گره باف ماهیگیری درآمد ۴۷۴ هزار و ۲۷۴ دلاری را به خود اختصاص داده است.

از میان ادوات ماهیگیری وارد شده به کشور حدود ۳۲۲ تن لوازم مربوط به ماهیگیری با قلاب، تور گره باف و تور ماهیگیری دسته دار به کشور وارد شده که در کل ۷۸۴ هزار و ۵۲۹ دلار ارز به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۵۳۸ هزار ۳۷۷ تومان صرف واردات این ادوات شده است.

واردات چوب و قرقره ماهیگیری از کشورهای اروپایی

همچنین بیش از ۴ تن چوب ماهیگیری از کشور‌های آلمان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری کره، چین و دانمارک به کشور وارد شده است که طبق آن ۳۳ هزار و ۸۳۷ دلار ارز به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۲۶ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که در ۸ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ تن قرقره ماهیگیری از کشور‌های آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلژیک، ترکیه و چین به ارزش ۱۲ هزار و ۹۹۸ دلار وارد ایران شده است.

واردات چوب ماهیگیری از کشور‌های اروپایی/ چقدر ارز صرف واردات ادوات ماهیگیری شد؟ + جدول



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *