فروش زمین‌های دولتی توسط یک فرد با سهل انگاری مدیران شهری/ برخی دستگاه‌ها هنوز برای تعیین نقشه املاک تحت مدیریت خود اقدام نکرده‌اند

8:53 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۷۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان لرستان با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید نسبت به تعیین نقشه املاک خود اقدام کنند گفت: در پرونده اخیر شهرداری خرم آباد، یک نفر برای زمین‌های دولتی مربوط به مسکن و شهرسازی را از راه غیرقانونی سند گرفته و آن‌ها را فروخته و بعد هم منتقل کرده است.

فروش زمین‌های دولتی توسط یک فرد با سهل انگاری مدیران شهری/ برخی دستگاه‌ها هنوز برای تعیین نقشه املاک تحت مدیریت خود اقدام نکرده‌اندجعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به برگزاری جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و طبیعی استان و با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی، هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌ها بیشتر شده؛ اما باید اقدامات جدی‌تری داشته باشیم تا از این بحران‌ها عبور کنیم، اظهار کرد: کارشناسان ایران و جهان اعلام می‌کنند که منابع آب در ایران در وضعیت بحرانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد آب در بخش کشاورزی و ۷ درصد مصارف آب در بخش شرب و صنعتی است و باید برنامه ریزی در حوزه کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در دستور کار باشد، تصریح کرد: دولت باید برای عبور از این بحران برنامه داشته باشد، اما متاسفانه در این رابطه برنامه‌ای در بین مسئولان نمی‌بینیم.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه با وجود اینکه ۹۳ درصد مصارف آب در بخش کشاورزی است و در نهایت هم درآمد‌های خوبی عاید کشاورزان نمی‌شود، افزود: باید برنامه ریزی شود و جلوی ادامه این وضع گرفته شود؛ ارائه الگوی کشت و به کارگیری روش‌های کاهش مصرف آب از جمله راهکار‌ها در این حوزه است.

بدری با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی شهرهای استان مزارع برنجی وجود دارد که از آب چاه برای آبیاری آن‌ها استفاده می‌کنند، ادامه داد: اصلاح این وضعیت یک کار جمعی می‌خواهد و نیازمند به سیاست کلی کشوری است.

وی با بیان اینکه دولت باید برای امرار معاش روستاییان و تامین مخارج زندگی آنان فکری کند، تصریح کرد: باید امتیازاتی را به کشاورزانی که از الگوی کشت تبعیت می‌کنند و محصولات متناسب با اقلیم می‌کارند، ارائه شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه طرح نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی در بسیاری از استان‌ها پیشرفت خوبی کرده است، افزود: با استفاده از این کنتور‌ها پس از مصرف مقدار معین شده، آب قطع می‌شود و کشاورز مجبور است بهره برداری درستی از منابع آب داشته و صرفه جویی کند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه دادستان خرم آباد مامور است که این موضوع را بررسی کرده و با مسئولان ذی‌ربط مکاتبه کند تا تاخیر در اجرای این طرح باعث کم آبی نشود، یادآور شد: متاسفانه اجرای این طرح در لرستان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه در شناسایی اراضی دولتی در لرستان کم کاری می‌شود، برخی دستگاه‌ها باید جدی پای کار باشند، اظهار کرد: در پرونده اخیر شهرداری خرم آباد، یک نفر برای زمین‌های دولتی مربوط به مسکن و شهرسازی را از راه غیرقانونی سند گرفته و آن‌ها را فروخته و بعد هم منتقل کرده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه مسکن و شهرسازی نمی‌داند اصلا زمین هایش کجا هستند، خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها در این حوزه باید فعال شود و اراضی دولتی در محدوده هر شهر مشخص شود.

بدری با بیان اینکه از اموال دولت باید حفاظت شود، گفت: برخی دستگاه‌ها در این رابطه اقدام کرده اند و برخی دیگر هنوز برای تعیین نقشه املاک تحت مدیریت خود اقدام نکرده اند.

 

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *