کارگاه آموزشی شیوه اجرای احکام کیفری در دادگستری لرستان برگزار شد

10:52 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۷۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کارگاه آموزشی شیوه اجرای احکام کیفری با حضور دادستان‌ها، روسای شعب اجرای احکام کیفری و مدیران دفاتر اجرای احکام کیفری در دادگستری کل استان لرستان برگزار و مباحث مرتبط در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

وظیفه دستگاه قضایی تشخیص حق از باطل در یک فرآیند دادرسی عادلانه  استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، کارگاه آموزشی شیوه اجرای احکام کیفری با حضور دادستان‌ها، روسای شعب اجرای احکام کیفری و مدیران دفاتر اجرای احکام کیفری در دادگستری کل استان لرستان برگزار و مباحث مرتبط در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

قاضی عزیزی معاون منابع انسانی دادگستری لرستان در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضایی تشخیص حق از باطل در فرآیند یک دادرسی عادلانه و مبتنی بر قانون است و تاثیرگذاری آرای قضایی در مرحله اجرای احکام مشخص می‌گردد، زیرا اجرای احکام ثمره روند دادرسی بوده و این مهم نشان از اهمیت اجرای احکام در تشکیلات قضایی می‌باشد.

معاون رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: لازم الاجرا بودن آرای قضایی در مرحله اجرای احکام باید با مدیریت صحیح و زمانبندی دقیق در پرونده‌های ارجاعی به نحو شایسته اعمال گردد تا هم از جنبه پیشگیری از تکرار جرایم موثر بیفتد و هم از جنبه کسب اعتماد عمومی در احقاق حقوق از دیدگاه افکار عمومی مثبت و موثر باشد.

قاضی عزیزی خاطرنشان کرد: تعلیق، توقف و یا تاخیر در اجرای احکام کیفری به دلیل اهمیت موضوع جایز نیست و بایستی قضاتهمواره این نکته را مد نظر داشته باشند که موانع اجرای حکم در اسرع وقت برطرف شود.

وی تصریح کرد: چشم امید مردم به قاطعیت قضات این شعب بوده و یک از شاخص‌های قاطعیت اجرای احکام، رفع موانع اجرای حکم و تسریع در امر اجرای حکم می‌باشد.

عزیزی به تبیین نقش دادستان در آزادی مشروط، عفو محکومین، مرخصی زندانیان، اعتراض، رفع ابهام و اجمال آراء پرداخت و گفت: تمامی عوامل انسانی که در شعب اجرای احکام دخیل هستند می‌بایست حساسیت بیشتری در برخورد با شاکی یا شکات داشته باشند، زیرا  آنها پس از سیر روند دادرسی انتظارات قانونی دارند که باید بر اساس آن در اجرای احکام ضمن دقت، سرعت عمل را مدنظر داشت.


برچسب ها: آزادی مشروط

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *