بازی انگلیسی پشت پرده رژیم صیونیستی را رو می کند

14:30 - 19 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۵۶۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مستند بازی انگلیسی با موضوع پشت پرده شکل گیری رژیم صهیونیستی و نقش انگلستان در این راستا، یکشنبه 19 آذر از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مستند "بازی انگلیسی" روایتی از روند شکل گیری رژیم صهیونیستی و اعلام موجودیت اسرائیل است که در آن اقدامات سرشناس ترین یهودیان جهان در سال ۱۸۹۷ در شهر بال سوئیس برای تشکیل وطن ملی به سرکردگی هرتزل و چند ثروتمند مشهور یهودی انگلیسی تبار پرداخته می شود. همچنین نحوه حمایت بزرگترین حامی آنان یعنی انگلستان بخش دیگر این فیلم را تشکیل می دهد.

در "بازی انگلیسی" می بینیم که سردمداران انگلیسی همواره سیاستی مداخله جویانه را دنبال کرده اند و ارتباطات خارجی این دولت بر پایه همین اصل استوار بوده که دیگر جوامع را به استثمار و استعمار مادی و فرهنگی خود در آورد اما این کار همیشه به صورت روشن و آشکار انجام نمی شود.

رأی گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1947 برای تقسیم فلسطین به دو بخش عربی و یهودی نشین، جلسه ای کاملا خاص در تاریخ این سازمان به شمار می رود، در آن جلسه نظر دولت انگلستان ممتنع بود.

سوال بزرگ اینجاست که چرا بزرگ ترین حامی صهیونیست ها نسبت به آنها بی تفاوت بود یا لااقل در ظاهر اینطور نشان می داد.

امیر حسین نوروزی کارگردان و حبیب والی نژاد تهیه کننده "بازی انگلیسی" هستند که یکشنبه 19 آذر ساعت 18:00 از شبکه افق پخش می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *