توانایی تبدیل شدن به مرکز توزیع کالای بین المللی را داریم

15:16 - 19 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۵۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: می‌توانیم با بکارگیری ظرفیت‌های موجود به یک مرکز توزیع کالای بین المللی تبدیل شویم و به این جایگاه برسیم.

توانایی برای تبدیل شدن به مرکز توزیع کالای بین المللیبه گزارش گروه اقتصاد ، محمد شریعتمداری در جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با طرح این سئوال که با وجود پیشینه تاریخی و همه ظرفیت‌های موجود چرا سهم ناوگان ملی ناچیز است، اظهار کرد: با همه پتانسیل‌ها مانند قرار گرفتن در مسیر جاده ارزشمند ابریشم، اتصال به دریای خزر، عمان و خلیج‌فارس، امکان انتقال ریلی برای حمل و نقل اما در جایگاه واقعی خود در حوزه حمل و نقل دریایی نیستیم که دولت باید برای این موضوع فکری کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه در دولت دوازدهم باید تلاش شود این جایگاه واقعی احیا شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیداری که داشتیم به عقب ماندگی‌های تاریخی در حوزه صنایع دریایی اشاره کرد، باید بررسی شود که سهم هماهنگی سیاست‌های حمل و نقل ریلی و دریایی و همچنین نگهداری و مدیریت بنادر از نظر مقررات و فضای حاکم به چه اندازه است و در دولت دوازدهم با ایجاد یک انسجام در سیاستگذاری این بخش ها، تلاش کنیم این جایگاه ملی را دوباره احیا کنیم.

شریعتمداری با اعلام اینکه تا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران نخواهند، ایران به کشتی سازی قدر در دنیا بدل نمی‌شود، افزود: اگر این اراده اتفاق بیفتند در صنایع دریایی می‌توانیم قدم‌های ارزشمند و خوبی برداریم.

وی گفت: یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم توسعه ساخت داخل صنایع دریایی با حمایت شرکت‌های کشتیرانی داخل کشور است، می‌توانیم با بکارگیری ظرفیت‌های موجود به یک مرکز توزیع کالای بین المللی تبدیل شویم و به این جایگاه برسیم.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *