بازگشت ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی به دولت/ ارزش تقریبی این اراضی ۹ میلیارد ریال است

9:22 - 19 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۰۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان گفت: با پیگیری‌های قضایی بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال به دولت اعاده شد.

بازگشت ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی به دولت/ ارزش تقریبی این اراضی ۹ میلیارد ریال استسعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از بازگشت ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی  به ارزش ۹میلیارد ریال به دولت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح طوبی در یکی از شهرستان‌های استان به یک فرد در قالب یک شرکت بیش از ۱۷۰ هکتار از اراضی ملی واگذار می‌شود تا زمین‌های بایر را به اراضی باغبانی تیدیل کند.

وی گفت: متاسفانه این شرکت تا سال ۹۵ هیچگونه اقدامی در جهت اجرای طرح طوبی در سطح اراضی واگذار شده انجام نداده بود.

این مقام قضایی بیان کرد: پس از وصول گزارش از مسئولان قضایی شهرستان و با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان، این پرونده در دستور کار قرار گرفته و اقدامات کارشناسی انجام شد.

رازانی بیان کرد: پس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که برای اجرای این طرح به این شرکت مهلت مجددی هم داده شده است که متاسفانه در این جهت اقدام متناسبی انجام نگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان تصریح کرد: پس از کارشناسی‌های اولیه، این موضوع در هیئت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره‌‏برداری از جنگل‌ها و مراتع مطرح و نهایتا قرار داد ۱۵۰ هکتار از این اراضی لغو شد.

این مقام قضایی ادامه داد: پس از لغو این قرار داد، این فرد شکایتی را در دیوان عدالت اداری مطرح می‌کند که هم در شعبه بدوی و هم در شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری این شکایت مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

رازانی افزود: با ورود مناسب به موضوع، بررسی‌های فوری، کارشناسی دقیق و پیگیری‌های قاطعانه ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی که از نظر موقعیت بسیار ارزشمند و دارای ارزش حدود 9 میلیارد ریالی بود به دولت اعاده شد.

وی در پایان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دادستانی استان لرستان صیانت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال است که در صورت تشخیص موارد تجاوز و دست اندازی، با پیگیری‌های قاطعانه تلاش می‌کند دست متجاوزان را از اراضی ملی کوتاه کند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *