قدرت نظامی ما برای این است که گرگ‌های مستکبر خیال تجاوز را به خود ندهند/ رژیم صهیونیستی بخواهد غلطی کند،تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم/راه درمان قصه فلسطین تنها "انتفاضه" است

12:37 - 17 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۸۵۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نظام اسلامی مصمم است بر قدرت موشکی بیفزاید که اگر روزی دیوانه‌ای به نام رژیم صهیونیستی بخواهد غلطی کند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

قدرت نظامی ما برای این است که گرگ‌های مستکبر خیال تجاوز را هم به خود ندهند/ نظام اسلامی مصمم است بر قدرت موشکی بیفزایدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ضرروت مواظبت از نفوذ دشمن در همه ابعاد و حوزه‌ها، اظهار کرد: مطابق توصیه قرآنی باید مراقب باشیم مرز سیاسی نظام اسلامی آسیب نپذیرد. طبق حدیث معصوم باید از امامان حق اطاعت کنیم و آنها را تنها نگذاریم.

وی تصریح کرد: شاکله نظام سیاسی با رهبری شکل می‌گیرد. اگر در هر نظام سیاسی رهبری آسیب ببیند شاکله آن جامعه به هم خورده است.

آیت‌الله خاتمی افزود:  مطابق فرمایش مولا علی (ع) نخ تسبیحی که مهره‌ها را دور هم قرار می‌دهد، رهبر جامعه است . چنانچه آسیبی ببیند دانه‌ها از هم متفرق می‌شود و دیگر قابل اجتماع هم نیستند.

 وی بیان داشت: علی(ع) تنها ماند و احسنت بر این شعار مکتبی شما که می‌گویید«ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند».

خطیب موقت نماز جمعه تهران، با بیان اینکه دومین مرزی که باید از آن حراست کنیم، مرز فرهنگی است، گفت: انقلاب اسلامی ما بر پایه مسائل فرهنگی شکل گرفت. فرهنگ ستم‌شاهی فروریخت و جای آن فرهنگ اسلامی آمد. اگر دشمنان بتوانند دوباره جابجایی صورت دهند و فرهنگ اسلامی جای خود را به فرهنگ دیگری بدهد تردید نکنید که انقلاب آسیب خواهد دید. این رخنه بسیار خطرناک است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از آغاز رهبری خود از «ناتوی فرهنگی» و «شبیخون فرهنگی» می‌گویند؛ این نشان دهنده درک این خطر و خطرناک بودن این رخنه است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در این عرصه نقش اول را علما و فرهیختگان دارند. نخبگان نباید در برابر انحراف فرهنگ آرام بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به مرزبانی نظامی، اظهار کرد: در دنیایی که گرگ‌ها حکومت می‌کنند و منطق در کار آنها نیست. در دنیایی اینچنین نمی‌شود مسلح نبود و نمی‌شود مقتدر نبود. باید مقتدر بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: یک فرق بین اقتدار ما و اقتدار دیگران است. اقتدار دیگران برای تجاوز‌گری است و اقتدار ما برای بازدارندگی است. قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است.برای این است که گرگ‌های مستکبر خیال تجاوز را هم به خود ندهند.

وی تاکید کرد: ما موشک داریم و هر چقدر هم که بتوانیم بر بُرد موشک‌هایمان اضافه می‌کنیم تا خواب راحت را از چشم کاخ‌سفیدنشینان بگیریم.

 آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مواجهه با خصومت دشمنان در گروی توانایی نیروی‌های مسلح است.

وی با بیان اینکه سراغ بمب اتم نمی‌رویم چرا که پیغمبر اکرم(ص) ما را از سلاح کشتار جمعی منع کرده‌اند، اظهار کرد:به فضل خدا در عرصه قدرت موشکی، نظام اسلامی مصمم است بر قدرت موشکی بیفزاید که اگر روزی دیوانه‌ای به نام رژیم صهیونیستی بخواهد غلطی کند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت:برخورد سردار سلیمانی با نامه رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا، برخورد عزت‌مندانه‌ای بود و نامه وی را باز نکرد و پس فرستاد.

وی با تبریک قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی،افزود: اقدام «علیرضا کریمی» در مسابقه ندادن با نماینده رژیم صهیونیستی از پیروزی کمتر نیست و نماد عزت ایرانیان شد. ما به چنین ورزش و ورزشکاری می‌بالیم.

وی در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: با توجه به زلزله خیز بودن کشور ما، مسئولان باید به استحکام بنا‌ها همت بگمارند تا در این حوادث غیرمترقبه آسیب‌های اینچنینی نبینیم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: البته مسئولان ما در رسیدگی به وضع مردم در زلزله اخیر سنگ تمام گذاشتند. گاهی بی انصافی می‌شود گاهی ضدانقلاب کاری می‌کند که اعتماد از مسئولان برود.

وی ادامه داد: در زلزله اخیر اگر در همان لحظات اولیه ارتش و سپاه نیامده بودند کشته‌ها هزاران می‌شد. همه مسئولان خود را به مناطق زلزله زده رساندند و با انگیزه در حال خدمت هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیوینستی از تل‌آویو به قدس شریف، گفت: این موضوع فریاد جهان را برآورده است. حتی هم پیمانان آمریکا هم دادشان درآمده است. برخی از مسئولان خود آمریکا گفتند این رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا مشکل روانی دارد و باید تا دیر نشده و فجایعی ایجاد نکرده درمانش کنند.

وی با بیان اینکه تصمیم انتقال پایتخت صهیونیست‌ها، غصب مضاعف است، بیان داشت: در کنار محکوم کردن‌ها باید اقدام عملی داشته باشیم. اقدام عملی همان است که رهبر مجاهد حزب‌الله گفت و آن اینکه کشور‌های اسلامی سفرایشان را فرا بخوانند و سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را در سراسر جهان ببندند.

آیت‌الله خاتمی افزود: آنچه دشمن را وقیح کرده، این است که این اعتراضات تمام می‌شود. این اعتراضات نباید تمام شود؛ بلکه این فریاد و خروش باید تا عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی ادامه داشته باشد.

وی در ادامه خطاب به نمازگزاران گفت: تظاهرات بعد از نماز جمعه را دستِ‌کم نگیرید. فریاد و گام شما در این تظاهرات خداپسندانه است. تجلی غضب برای خدا، شعار «مرگ بر اسرائیل» است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، تصریح کرد: ترامپ با این تصمیمش قلم قرمزی بر تمام مذاکرات این ۷۰ سال کشید و نشان داد که راه درمان قصه فلسطین تنها انتفاضه است.

وی تاکید کرد: انتفاضه است که روز رژیم صهیونیستی را به شام تار تبدیل می‌کند. بتازید بر این رژیم اشغالگر و جنایتکار که هر قدمی که در این راه بردارید، خداپسندانه است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مسلمان باید غیرت داشته باشد، خطاب به حکام و دولتمردان کشور‌های عربی و اسلامی، گفت: مگر دم از «عربیت» و «اسلامیت» نمی‌زنید. این‌ها عرب و مسلمان‌اند چرا دفاع نمی‌کنید؟! بی‌غیرتی است که از قبله اول مسلمانان دفاع نکنیم. غیرت اسلامی اقتضای خروش و فریاد علیه اشغالگران دارد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *