متولی پروژه ساخت و سازهای اطراف مجلس وزارت مسکن و شهرسازی است / لازم است ساختمان‌های مجلس متمرکز شوند

18:21 - 16 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۷۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
افراشته گفت: با اجرای طرح جامع و توسعه بهارستان از صرف هزینه به دلیل تردد نمایندگان به ساختمان‌های مرتبط با مجلس می‌توان جلوگیری کرد.

به گزارش گروه سیاسی ؛ علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس شورای سالامی در خصوص ساخت و سازهای اطراف مجلس گفت: این پروژه مربوط به کمیسیون ها و دفاتر نمایندگان و بخش های مرتبط است.

معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ملاحظاتی برای رفت و آمد نمایندگان، کارکنان و مردم مراجعه کننده به نمایندگان نظر گرفته شود، افزود: باید به موارد امنیتی در این موارد نیز توجه کرد.

وی افزود: زمانی که ساختمان مجلس شورای اسلامی ساخته شد و پارلمان به بهارستان منتقل شد، تنها ساختمان اصلی مجلس در اولویت بود، هرچند که بخش های دیگر نیز از همان روز اول طراحی شده بود؛ اما به لحاظ برخی از مشکلات مانند نبود اعتبار اجرا نشد.

افراشته با اشاره به اینکه اجرای این طرح در همان مسیری است که از آغاز مطالعه و طراحی شده بود، گفت: لازم است ساختمان مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات و سایر بخش های مجلس در یک جا متمرکز شود، تا از هزینه های غیرضرور جلوگیری شود، بنابراین با محاسباتی این جمع بندی حاصل شد که طرح جامع توسعه بهارستان اجرایی شود و در یکی دو دوره گذشته نیز این کار شروع شد؛ اکنون درمراحل پایانی است.

وی افزود: درحال حاضر متولی این پروژه وزارت مسکن و شهرسازی است.

افراشته با تأکید بر اینکه فضای کتابخانه مجلس در حال حاضر فرسوده است به خانه ملت گفت: در این تغییر و تحولات فضای کتابخانه و مرکز اسناد مجلس مجلس نیز دچار تحول می‌شود، زیرا آثار خطی و نسخ ارزشمندی در کتابخانه مجلس وجود دارد که باید به سرعت برای حفظ آن اقداماتی را انجام داد.

معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با تغییر و تحولات در ساختمان کتابخانه مجلس دانشمندان و متخصصان راحت تر می‌توانند به منابع مورد نیاز خود در کتابخانه دسترسی داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *