یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی ارتقاء استاندارهای کشور است

17:22 - 16 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۷۵۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از راه های گسترش بازار ایران، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، ارتقای استاندارد سازی است و البته یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی نیز ارتقاء استاندارهای کشور است.

به گزارش گروه سیاسی ؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح روز پنجشنبه ١٧ آذرماه از توانمندی‌ها و بخش های مختلف مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام(OIC) و اداره کل غذا، دارو و استاندارد جزیره قشم بازدید کرد.

رضایی در جمع مدیران مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با تبریک اعیاد ماه ربیع و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: امیدوارم مسلمانان با برخورداری از چنین سرمایه‌های معنوی و معرفتی وحدت امت اسلامی را تحقق بخشند و به جایگاه سزاوار خود برسانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تشکر از مدیران منطقه آزاد قشم که به این بخش توجه کرده و در آن سرمایه گذاری و مجموعه ای با کیفیت ایجاد کرده‌اند، گفت: کشور ما در منطقه به لحاظ نیروی انسانی از برتری مشهودی برخوردار است و اگر بخواهیم نفوذ مؤثر خود را در منطقه، علاوه بر مسائل امنیتی حفظ کنیم؛ باید اموری را با فناوری بالا در کشور بنیانگذاری کنیم.

وی در تشریح این موضوع گفت: یکی از این امور استاندارد سازی است که در کسب اعتماد مشتری بسیار اهمیت دارد؛ چرا که مشتری باید از کیفیت دارو و غذایی که مصرف می کند، مطمئن باشد و این موضوع برای تولید کننده هایی نیز که دارای محصولات استاندارد باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین یکی از راه های گسترش بازار ایران، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، ارتقای استاندارد سازی است و البته یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی نیز ارتقاء استاندارهای کشور است.

رضایی در ادامه با ارائه پیشنهادهایی در حوزه مدیریت و گسترش فعالیت های مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری گفت: همکاری با چند دانشگاه کشور ، موجب می شود که آن دانشگاه ها خدمات استاندارد را به نمایندگی از این مؤسسه عرضه کنند. حسن این کار این است که اولاً مؤسسه شما توسعه پیدا می کند و ثانیاً این توسعه باعث تضعیف مدیریت شما نخواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با یادآوری اهمیت ارزآوری و ارزش آفرینی مراکز تحقیقاتی گفت: همچنین شما در قبال اعتبار نام تجاری خود می توانید میلیاردها دلار برای کشور سودآوری داشته باشید تا تبدیل به یک عنوان با کیفیت و رو به رشد در حوزه های مختلف علمی و فناوری تبدیل شوید و از طریق زیر پوشش قرار دادن دانشگاه و بخش های علمی کشور به رشد فناوری در ایران کمکی شایان کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *