انتفاضه مردمی در برابر اشغالگران ضروری است/ترامپ روند سازش را دفن کرد

12:01 - 16 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۶۷۵
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تاکید بر اغاز انتفاضه مردمی جدید علیه اشغالگران قدس گفت که تصمیم رئیس جمهور آمریکا روند سازش را برهم زد.

انتفاضه مردمی در برابر اشغالگران ضروری است/ترامپ روند سازش را دفن کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، اسماعیل هنیه، امروز پنج شنبه، 16 آذر در واکنش به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی گفت: ملت فلسطین توانایی انتفاضه علیه اشغالگری را دارند.

وی در نطقی تلویزیونی اظهار داشت: موضوع قدس سرآغاز پیروزی‎ها خواهد بود.

هنیه با بیان اینکه ما خواستار اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با توطئه ها علیه قدس هستیم افزود: ما بر این نکته تاکید داریم که قدس یکپارچه فلسطینی، عربی و اسلامی است و مرکز فلسطین است

وی تصریح کرد: تصمیم دولت آمریکا و به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز اسرائیل تصمیمی طالمانه بوده و این تصمیم به معنای پایان روند سیاسی و آغاز روند سیاسی جدیدی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: تصمیم ترامپ به معنای دفن شدن روند سازش و توافقنانه اسلو است.

هنیه ضمن تاکید بر تسریع  در آشتی فلسطینی گفت: به برادرانم در تشکیلات خودگردان می گویم که باید موضعی آشکار گرفته و از توافق اسلو خارج شوند.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: آغاز انتفاضه مردمی در برابر اشغالگران ضروری است.

رئیس حماس اضافه کرد: تاکید می‎کنیم که تنها با شعله‎ور کردن انتفاضه‏‎ای گسترده می‎توان با سیاست کنونی آمریکا و دشمن صهیونیستی مقابله کرد.

هنیه ادامه داد: درخواست و تلاش می‎کنیم که انتفاضه‎ای سراسری به راه بیاندازیم.

وی با اشاره به اینکه ملت فلسطین می‎تواند معادلات جدید را تحمیل کند گفت: ضرورت دارد که کلیه گروه‎ها و احزاب فلسطینی نشست جامعی را برگزار کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *