روستای سرزیارت محیطی بکر برای گشت و گذار

12:18 - 17 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۶۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
روستای سرزیارت محیطی بکر برای گشت و گذار است که با وجود داشتن چشمه‌ای به نام قلقلک از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، روستای «سرزیارت» یکی از روستاهای جاده چالوس است که پیشنهاد می‌شود سفر کوتاه به آن داشته باشید.

برای رسیدن به سرزیارت باید راهی جاده چالوس شوید و با دیدن تابلوی «خوزنکلا» مسیر خود را تغییر داده و وارد جاده فرعی شوید، اما قبل از ورود به روستای خوزنکلا جاده فرعی دیگری خواهید دید که باید وارد آن شوید، جاده‌ای که به روستای سرزیارت می‌رسد، جاده‌ای زیبا و پرپیچ و خمی‌ است که چشم انداز آن جاده اصلی چالوس است، پس از پشت سر گذاشتن چند روستا، تابلو روستای سرزیارت به چشم می‌خورد.

 روستای سرزیارت محیطی بکر برای گشت و گذار

روستای سرزیارت جزو یکی از سرسبز‌ترین روستاهای استان البرز به شمار می‌رود، به طوری که اگر فصل بهار یا تابستان به این روستا بروید مردمان بومی با سیب، آلو، گوجه سبز، توت فرنگی ، آلبالو ، گیلاس از شما پذیرایی خواهند کرد، البته اگر از طرفداران گیاهان دارویی هستید، بهتر است پونه‌های وحشی سرزیارت که عطر بسیار خوبی دارند را امتحان کنید.

روستای سرزیارت محیطی بکر برای گشت و گذار

هرچند این روستا طبیعت زیبایی دارد اما وجود چشمه‌ای طبیعی به نام چشمه «قلقلک» در ابتدای این روستا یکی از دلایلی است که گردشگران سرزیارت را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

چشمه قلقلک نام چشمه‌ای کوچک در روستای سرزیارت است که در کنار جاده ورودی قرار گرفته است، آب این چشمه بسیار سرد است به طوری که شما در فصل زمستان شاید تنها چند لحظه بتوانید دست خود را درون آب قرار دهید.

روستای سرزیارت محیطی بکر برای گشت و گذار

نکته جالب این است هر چند دقیقه یکبار از قسمت‌های مختلف چشمه آب جوشیده و یا به اصطلاح قلقل کرده و حباب‌هایی به سطح آب می‌آیند.

روستای سرزیارت محیطی بکر برای گشت و گذار

روستای سرزیارت محیطی بکر برای گشت و گذار

سال‌های گذشته چشمه به صورت روباز در کنار جاده قرار داشت اما در یک یا دو سال اخیر شورای روستا این چشمه را پوشانده و تنها از پشت میله های نصب شده می‌توانید جوشیدن چشمه را شاهد باشید، البته در کنار چشمه شیر آبی تعبیه شده تا گردشگران و یا رهگذران از آب چشمه استفاده کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *