از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس حمایت نمی‌کنیم

0:44 - 16 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۶۰۴
'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان در واکنش به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: از این تصمیم حمایت نمی کنیم.

از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس حمایت نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل ، استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان چهارشنبه شب اعلام کرد: مرکل در واکنش به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده که دولت فدرال آلمان از این تصمیم حمایت نمی کند.


به گفته زایبرت، صدراعظم آلمان تاکید کرد که وضعیت شهر قدس باید از طریق مذاکره و در چهارچوب راه حل دو کشور مشخص شود.


ترامپ چهارشنبه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.


وی در سخنانی در کاخ سفید گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.


تصمیم ترامپ با مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای روبرو شده است. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تصمیم همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «تاسف آور» خواند.


فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه ای 'نگرانی جدی' این اتحادیه را از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری درباره شهر قدس اعلام کرد.


شهر بیت المقدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.


بیت المقدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است. کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را تصویب کرد.


دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند. روسای جمهوری سابق آمریکا همواره اجرای این مصوبه را هر شش ماه یکبار به تاخیر انداخته بودند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *