رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش‌های بین‌المللی به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی

14:46 - 15 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۵۳۹
اقدام رئیس جمهور آمریکا در آگاه کردن روسای کشورهای خاورمیانه از تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

واکنش‌های بین‌المللی به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل  به نقل از یورونیوز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به اقدام یکجانبه آمریکا، این تصمیم را عاملی برای به مخاطره افتادن روند صلح مبتنی بر تشکیل دو دولت مستقل توصیف کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که در یک نشست خبری مشترک با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا سخن می‌گفت با تاکید بر اهمیت حفظ تلاش‌ها جهت برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل نسبت به تبعات هر گونه اقدام احتمالی واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز اسرائیل هشدار داد.

رؤسای جمهور مصر و فرانسه ضمن هشدار نسبت به تبعات این تصمیم آن را مخل فرایند صلح توصیف کردند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر که کشورش از متحدان نزدیک آمریکاست سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، اجرای این تصمیم را باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه دانست و خواهان پرهیز از اقداماتی شد که صلح در خاورمیانه را به خطر می‌اندازد.

اردن خواهان تشکیل جلسه فوری اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی برای بررسی این موضوع شد. اردن کشوری است که مسئولیت اداره امور اماکن مقدسه اسلامی در شرق قدس را برعهده دارد.

محمد ششم، پادشاه مراکش نیز با انتشار بیانیه‌ای به نمایندگی از پنجاه و هفت کشور اسلامی، خواستار آن شده است که رئیس جمهور آمریکا از این تصمیم صرف‌نظر کند.

عربستان سعودی با واکنش به این تصمیم نسبت به جریحه‌دار شدن احساسات و غرور مسلمانان هشدار داده است. 

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق نیز با اعلام مخالفت کشورش با تصمیم آمریکا نسبت به پیامدهای اجرایی شدن این تصمیم هشدار داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *