تأکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر توسعه همکاری‌ها میان آمبودزمان‌های کشور‌های اوراسیایی / لزوم توجه به نقش آمبودزمان خوب در روابط جدید

11:59 - 15 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۴۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی سراج بر توسعه همکاری‌ها میان آمبودزمان‌های کشور‌های اوراسیایی و لزوم توجه به نقش آمبودزمان خوب در روابط جدید تاکید کرد.

بهتأکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر توسعه همکاری‌ها میان آمبودزمان‌های کشور‌های اوراسیایی / لزوم توجه به نقش آمبودزمان خوب در روابط جدید گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی سراج که به مسکو عزیمت کرده است روز سه‌شنبه مورخ ۱۴ اذر ۱۳۹۶ طی سخنانی در اجلاس بین‌المللی "صیانت از حقوق بشر در اوراسیا: تبادل بهترین تجربیات آمبودزمان‌ها" ضمن اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های آمبودزمانی در تأمین حقوق شهروندی، تأسیس پیمان آمبودزمان‌های اوراسیا را فرصتی تاریخی برای ایجاد یک مجموعه جدید از نهاد‌های نظارتی جامعه مدنی با هدف تقویت انسجام اجتماعی، تبادل تجربیات و اطلاعات دانست.

وی پس از بیان نقش آمبودزمان خوب در روابط جدید، پیشنهاد داد کشور‌های اوراسیایی در نشست‌های آتی این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

شایان ذکر است اجلاس مذکور با حضور نمایندگان آمبودزمانی کشور‌های روسیه، ایران، ارمنستان، ترکیه، قرقیزستان و نهاد‌های مربوطه روسیه در مسکو برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *