رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقره و برنز یکضرب به سلیمی و حسینی رسید/ تالاخادزه گرج با شکستن رکورد دنیا طلایی شد

5:54 - 15 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۳۴۳
وزنه‌بردار گرجستانی مدال طلای حرکت یکضرب را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ،در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که از دوشنبه هفته گذشته در آناهایم آمریکا آغاز شده است و در روز هشتم پایانی این رقابت ها، بامداد امروز (چهارشنبه) بهداد سلیمی و سعید علی حسینی، نمایندگان کشورمان در دسته 105+ کیلوگرم به مصاف 8 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای چک، استونی، مجارستان، ترکمنستان، الجزایر، ازبکستان، برزیل و گرجستان رفتند که به مدال های نقره و برنز حرکت یک ضرب دست یافتند.

حرکت یک‌ضرب:

بهداد سلیمی، در نخستین حرکت یک ضرب وزنه 205 کیلویی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 211 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 216 کیلویی ناکام بود، اما مدال نقره این حرکت را از آن خود کرد.

سعید علی حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته که بعد از 8 سال دوری به عرصه رقابت ها بازگشته بود، در نخستین حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه 203 کیلویی نشد. وی در دومین حرکت نیز در مهار این وزنه ناکام بود تا در آستانه حذف از مسابقات قرار بگیرد، اما علی حسینی در حرکت سوم این وزنه بالای سر بُرد تا در جدول رقابت ها باقی بماند. علی حسینی با این وزنه به مدال برنز دست یافت.

لاشا تالاخادزه قهرمان جهان و المپیک از گرجستان با مهار وزنه 220 کیلوگرمی در سومین حرکت یک ضرب ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان را به میزان 3 کیلوگرم ارتقا داد.

حرکت دوضرب:

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 240 کیلویی را درخواست کرده است. علی حسینی هم درخواست وزنه 245 کیلویی را داده است.

رده بندی حرکت یک ضرب:

1- لاشا تالاخادزه (گرجستان): 220 کیلوگرم (طلا)

2- بهداد سلیمی (ایران): 216 کیلوگرم (نقره)

3- سعید علی حسینی (ایران): 230 کیلوگرم (برنز)

4- فرناندو سارایوا (برزیل): 200 کیلوگرم

5- رستم دجانگابائف (ازبکستان): 200 کیلوگرم

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *