گاهی کنار یک تلخی‌هایی شیرینی‌هایی هم هست

16:17 - 15 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۳۰۹
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: خداوند عادل است. گاهی کنار یک تلخی‌هایی شیرینی‌هایی هم هست. مثلاً می‌بینی صدا ندارد، ولی حافظه‌اش خوب است. یک کسی خیلی خوش صدا است، حافظه‌اش قوی نیست.

گاهی کنار یک تلخی‌هایی شیرینی‌هایی هم هستبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه ای که در تاریخ 09/09/96 با موضوع مقایسه داشته‌ها و نداشته‌ها در زندگی پخش شد، در بخشی از سخنان خود گفت:"خداوند عادل است. گاهی کنار یک تلخی‌هایی شیرینی‌هایی هم هست. مثلاً می‌بینی صدا ندارد، ولی حافظه‌اش خوب است. یک کسی خیلی خوش صدا است، حافظه‌اش قوی نیست. یک کسی زیباست ولی عمرش طولانی نیست. یک کسی زشت است اما سی سال از آن خوشگل عمرش بیشتر است.

در نهج‌البلاغه حضرت علی می‌فرماید: «قَرَنَ بِسَعَتِهَا عَقَابِيلَ فَاقَتِهَا» (نهج‏البلاغه، خطبه 91) خداوند گوشت و استخوان را با هم قاطی کرده است. یکی قدش بلند است، «مَادُّ الْقَامَهِ قَصِيرُ الْهمه» (نهج‏البلاغه، خطبه 234) اما همتش کوتاه است. «طَلِيقُ اللِّسَانِ حَدِيدُ الْجَنَانِ» (نهج‏البلاغه، خطبه 234) بیانش روان است اما قلبش سنگ است. ما اگر تلخی‌ها را می‌بینیم این ساعت را تحلیل کنیم. باید صبر کنیم تا آخر خط...

چرا به ما گفتند: قیامت ثواب است؟ چرا در دنیا ثواب نمی‌دهند؟ برای اینکه ما نمی‌دانیم این کار تا کجا بیخ پیدا می‌کند. باید صبر کنیم عمر دنیا تمام شود و بعد به حساب برسید. مثلاً علامه امینی یک کتاب بسیار مهمی در الغدیر نوشته است. الآن مزدش بدهی؟ نه. الآن مزدش بدهی ظلم است. باید صبر کنیم این کتاب چند قرن کتاب است. در این چند قرن چه آدم‌هایی مراجعه می‌کنند و چه رهنمودهایی از این کتاب می‌گیرند و تا آخر عمر دنیا باید دید برکت عمر این کتاب تا چقدر است. دنیا که تمام شد، بگوییم: بیا، چنین شد. چنین شد. جمع حساب شما این می‌شود...."

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *