کی‌روش: بازی با مراکش حکم فینال جام جهانی را دارد/ امیدوارم مربیان لیگ به من با 36 سال تجربه اعتماد کنند

19:09 - 13 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۰۲۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه باید کنار هم باشیم.

به گزارش گروه ورزشی ، کارلوس کی‌روش پس از اتمام جلسه امروزش (دوشنبه) با مهدی تاج گفت: در ابتدا به شما خوش‌آمد می‌گویم. زحمت کشیدید که اینجا حضور دارید. یک سخن خاص و ویژه هم با آقای جوادی دارم و از حضور او به‌عنوان مسئول روابط عمومی فدراسیون خوشحالم. ما قبل از این با آقای جوادی درباره تیم ملی ایران صحبت‌های زیادی کرده‌ایم و مطمئنم در ادامه هم او می‌تواند کمک های زیادی به تیم ملی کند.

وی در ادامه با اشاره به نشستش با رئیس فدراسیون فوتبال گفت: جلسه امروز ما، ادامه جلسه اول ما در مسکو بود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا پس از صحبت‌هایش در مسکو که از مشکلات گفت و صحبت‌های روز گذشته مبنی بر اینکه تأکید کرد اگر او را نمی‌خواهند اخراجش کنند، مشکلش در جلسه امروز حل شد یا خیر، اظهار داشت: جلسه امروز فقط ادامه‌ای از جلسه‌ای بود که من با رئیس فدراسیون فوتبال در مسکو داشتم، در واقع این جلسه نیمه دوم باقیمانده از جلسه قبلی ما بود. این فرصت را داشتیم که یکسری از مسائل که در موردش صحبت کرده بودیم، شفاف کنیم. الان وقت آن است که به طور کامل روی برنامه‌های‌مان تمرکز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روی برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی با جزئیات کامل و توجه زیاد مرور شده است،خاطرنشان کرد: برنامه‌های تیم ملی اهمیت زیادی دارد چرا که مطمئناً همه موافق هستید که ما در جام جهانی در گروه بسیار دشواری قرار گرفته‌ایم و کار بسیار سختی خواهیم داشت. وقتی صحبت از دشواری کارمان در جام جهانی می‌شود اگر حتی همه دست به دست هم بدهیم باز هم کار دشواری خواهیم داشت و باز هم کارمان کامل نخواهد بود. بنابراین همه باید برای حضور در جام جهانی کنار هم باشیم. پروژه بسیار سختی در پیش داریم، همه یک هدف داریم که رویای همه ما است و آن صعود به مرحله حذفی جام جهانی خواهد بود، اما کاری که پیشرو داریم بسیار سخت خواهد بود و هدف اول آمادگی بازیکنان‌مان است برای این که در جامی خواهیم رفت که کار سخت است.

سرمربی پرتغالی تیم ملی یادآور شد: در ماه مارس همانطور که با تاج صحبت کردیم دو بازی تدارکاتی خواهیم داشت، بازی با تیم‌هایی که به سبک آمریکای لاتین یا تیم‌های اروپایی خواهند بود ولی در ماه می 2018 ماه قبل از جام جهانی مشکل بسیار بزرگی داریم، متاسفانه AFC مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را به تعویق نینداخت و این مشکل کما کان وجود دارد به خاطر این که آن تاریخ خارج از فیفا دی است. ما فقط این امکان را داریم که در آن اردو از تیم‌های همسایه دعوت کنیم. البته در مرحله اول این اردو تیم‌هایی مثل ازبکستان،‌سوریه و لبنان.

کی‌روش تصریح کرد: یک بازی را در آن برهه انجام می‌دهیم و بعد از آن در اردوی نهایی‌مان که قبل از جام جهانی خواهد بود سه بازی دوستانه دیگر خواهیم داشت. باید سعی کنیم در آن مرحله از اردوها با تیم‌هایی بازی کنیم که سبک تیم‌های شمال آفریقا و تیم‌های عربی را دارند آن هم به خاطر همگروهی ما با تیم ملی مراکش، تیم‌هایی مثل مصر،‌ تونس و یا الجزایر.

وی ادامه داد: برای اینکه در اردیبهشت سال آینده برنامه‌های ما با جام قهرمانان آسیا تداخل خواهد داشت و ما نمی‌توانیم بازیکنان‌مان را در اختیار داشته باشیم باید برای بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند برنامه‌هایی داشته باشیم تا از لحاظ روانی و بدنی آنها را آماده کنیم، چرا که در غیر این صورت سطح آمادگی آنها کافی نخواهد بود.

سرمربی 64 ساله تیم ملی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: برای حل این مشکل تنها یک راه‌حل خواهیم داشت و آن این است که از مربیان باشگاه‌ها تقاضای کمک کنیم. همکاری که ما از باشگاه‌ها تقاضامند هستیم این است که در هر بازی در بازی لیگ یک روز و یا یک روز و نیم بازیکنانی را که مدنظر تیم ملی هستند در اختیار تیم ملی قرار دهند که ما روی آنها کار کنیم. یک مثال بزنیم، یک باشگاهی در لیگ پنجشنبه بازی دارد بازیکنانش جمعه در اختیار ما خواهند بود و شنبه بعدازظهر در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد و یا اگر تیمی جمعه بازی می‌کند شنبه در اختیار ما باشند و یکشنبه عصر در خدمت باشگاه. البته این برنامه‌ها برای ماه اول 2018 به بعد اجرا خواهد شد، اگر این کار را بتوانیم انجام دهیم شانس‌مان را تقویت خواهیم کرد. باز هم می‌گویم گروه سختی داریم و شانس‌مان کم خواهد بود، اگر این کار را انجام ندهیم.

کی‌روش افزود:البته‌ خودمان با مربیان باشگاه‌ها صحبت خواهیم کرد و مطمئن خواهیم شد که آنها به ما اعتماد می‌کنند. ما به هیچ وجه دخالتی در سطح آمادگی بازیکنان برای حضور در مسابقات لیگ نخواهیم داشت، فقط امیدوارم که مربیان لیگ به من با 36 سال تجربه اعتماد کنند و ایمان داشته باشند و بدانند که من چه کار می‌کنم. با این همکاری باز و دو طرفه و سراسر اعتماد می‌توانیم با باشگاه‌ها همکاری خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مقابل اسپانیا و پرتغال و مراکش بازی داریم، اسپانیا و پرتغال مدعی قهرمانی جام جهانی هستند و مراکش از تیم‌های مدعی آفریقاست و تجربه و فان خوبی خواهد بود. چالش بسیار خوبی است. باید تاکید کنیم که بزرگترین چالش تاریخ فوتبال ایران در راه است. اگر مقایسه کنیم با جام‌های جهانی گذشته تشبیه می‌کنم آن گروه‌ها یک کیک بود. قول می‌دهم این گروه بسیار جذاب خواهد بود. اگر بتوانم این برنامه‌ را با حمایت همه انجام بدهم هنوز ما شانس داریم شانس اندکی داریم ولی شانس داریم.

سرمربی تیم ملی در خصوص برگزاری بازی دوستانه با تیم‌هایی که شباهت بازی با اسپانیا و پرتغال و مراکش دارند، یادآور شد: رومانی، بلغارستان، کرواسی، بوسنی و حتی ایتالیا سبک بازی‌های‌شان شبیه آنهاست. بستگی دارد که با کدام تیم‌ها بتوانیم به قطعیت برسیم حتی بوسنی هم می‌تواند شباهت بازی های اسپانیا و پرتغال داشته باشد اما جام جهانی برای ما با بازی با مراکش آغاز می‌شود و بازی با مراکش برای ما حکم فینال جام جهانی را دارد و این بازی فینال ماست.

کی‌روش درباره اینکه در جام جهانی قبلی سه سبک بازی کردیم اکنون گروه ما راحت‌تر است یا نه گفت: شرایط متفاوت است. سبک‌ها متفاوت است با قهرمان اروپا و قهرمان سابق جهان اسپانیا بازی داریم هر دو تیم مدعی قهرمانی در جام جهانی هستند. قبول کنید اگر می‌خواستیم با پرتغال و اسپانیا دوستانه بازی کنیم منابع مالی کلانی نیاز داشتیم اما اکنون مقابل این تیم‌ها رایگان بازی می‌کنیم. همه بازیکنان سراسر هیجان دارند به خاطر تقابل با اسپانیا و پرتغال خودم هم در جوانی همین شرایط را داشتم و بعد از اولین بازی مقابل یک تیم بزرگ خودم را می‌کشتم.

وی ادامه داد: دو تیم بسیار قدرتمند با ما همگروه هستند. زیبایی فوتبال همین است. درست است که پرسپولیس تیم قدرتمند لیگ است یا رئال مادرید یا پاری‌سن‌ژرمن که بازی آخرش را باخت این گونه بازی‌ها مثل بازی موش و گربه است و یک تیم مثل گربه است و یک تیم هم مثل موش. اشکال ندارد پرتغال گربه باشد اما همیشه گربه برنده نمی‌شود.

کارلوس کی‌روش در خصوص اینکه گفته شده برانکو قراردادش را تمدید نکند تا او سرمربی تیم ملی شود، پاسخی نداد و مدیر روابط عمومی در این زمینه پاسخ داد و گفت: به عنوان نماینده فدراسیون می‌گویم هیچ صحبتی با مربی دیگری نشده حتی در این جلسه صحبت برای تمدید قرارداد با جام ملت‌های آسیا هم شد و پس از این حرف ها نزنید.

سرمربی پیشین رئال مادرید با اشاره به شرایط بازی‌های باشگاهی گفت: بهتر است که بهترین برگ های خودمان را برای جام جهانی نگه داریم و آس‌هایمان را در آن مسابقات رو کنیم اگر برترین مربی هم داشته باشید مثل این است که بهترین سرآشپز دنیا را داشته باشید اما بدون تخم‌مرغ نتواند املت خوشمزه‌ای درست کند. در ماه مِی سال آینده میلادی کادر فوق العاده ای داریم کادر پزشکی، مدیر روابط عمومی اما بازیکنان در آنجا نخواهند بود و بازیکنان در اختیار باشگاه‌های استقلال ، پرسپولیس و تراکتورسازی خواهد بود و در آن ماه‌های بهمن و اسفند باید برویم پشه بگیریم چون بازیکن نداریم. در ماه ژانویه ، بهمن و اسفند ماه همه درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند این برنامه آماده سازی برای بازیکنان داخلی است مثل یک غریق نجات خواهد بود. بار دیگر به جوادی خوشامد می‌گویم . یکبار دیگر بسیار حائز اهمیت است که با محبت فراوان درخواست می‌کنیم که این برنامه آماده‌سازی ما را درک کنند و بدانند که اهمیت زیادی دارد و اگر این برنامه را اجرا کنیم شانس‌مان زیادتر خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه اسپانیایی‌ها می‌گویند نباید تیم ملی را دستکم بگیرند، گفت: مطمئنا آنها شروع به آنالیز حریفان کرده‌اند اما ما شروع به مطالعه و بررسی حریفان کرده‌ایم و با جزئیات مراکش را پیگیری می‌کنیم. دقیقاً فوتبال همین است اگر روز روز شما باشد و آماده باشید می‌توانید در زمین فرصت داشته باشید اما نمی‌شود فقط 60 دقیقه فوتبال بازی کرد. اگر واقع گرایانه صحبت کنم بازیکنانی که در لیگ داخلی شاغل هستند 60 تا 65 دقیقه آمادگی بازی در آن سطح را دارند.

کی‌روش یادآور شد: اگر داوران قبول می‌کنند همان 60 دقیقه‌ای بازی کنیم. طارمی، ترابی، امیری، مرتضی پورعلی گنجی، منتظری، وریا غفوری این بازیکنان احتیاج به کار بیشتر دارند. جوردی آلبا 60 بار می‌رود و می‌آید اما در دفاع راست ما 45 بار غفوری بخواهد کارش را درست انجام بدهد 10 بار دیگر را من باید انجام بدهم یا آقای جوادی کارش را انجام بدهند. بحث ما صحبت فوتبال خوب نیست بلکه بازیکنان ما هم خوب بازی می‌کنند و صحبت دویدن و 80 بار رفت و برگشت است.

سرمربی تیم ملی در آخر گفت: باید همه باید کمک کنیم تا برنامه تیم ملی با آرامش و نظم انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *