حباب سکه همچنان پابرجا است/ حراج ادامه دارد

6:00 - 14 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۹۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
با وجود گذشته بیش از یک هفته از حراجی سکه در بانک کارگشا هنوز هم سکه باروند افزایشی قیمت همراه بوده و خبری از شکست حباب سکه نیست.

حباب سکه نشکست/ حراجی ادامه داردبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، روند صعودی قیمت طلا و سکه در هفته‌های اخیر تا جایی پیش رفت که بانک کارگشا در اقدامی برای از بین بردن حباب در بازار سکه، حراج را آغاز کرد.

این حراج از روز شنبه ۴ آذرماه برای نیم سکه و سکه تمام بهار آزادی در بسته‌های ۲۰ عددی آغاز شد و قرار بر این بود که ربع سکه نیز در مرحله بعد این حراجی اضافه شود.

لازم به ذکر است که این حراجی با هدف شکستن حباب بازار با تعیین قیمت یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان برای سکه بهار ازادی و ۶۴۵ هزار تومان برای نیم سکه به کار خود ادامه داد.

بررسی قیمت سکه در هفته‌های اخیر از شیب‌های تند صعودی قیمت حکایت دارد و این روال در هفته اخیر که این حراجی آغاز شد نیز ادامه دار بوده است به طوری که در روز پنج شنبه ۹ آذرماه به قیمت یک میلیون و ۳۳۶ هزار تومان رسید.

با این حال طی ۴ مرحله حراج بیش از ۱۰ هزار قطعه سکه به مردم فروخته شد و این در حالی اس که هنوز هم سیر صعودی قیمت‌ها در بازار از تاثیر اندک این حراجی در بازار سکه خبر می‌دهد.

در این میان قیمت سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان و نیم سکه بهار آزادی با رقم ۷۰۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه به فروش رسید که نسبت به روز قبل از آن با افزایش قیمت روبرو بوده است.

همچنین با نزدیک بودن اعیاد و افزایش تقاضای طلا که از هفته قبل آغاز شده است دیگر این تقاضا‌ها در سطح خرد نبوده و بازار را با تکانی روبرو کرده است.

درهمین راستا محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور علت اقدام بانک مرکزی را در راستای تنظیم بازار و کاهش بهای سکه دانست و پیش بینی کرد که بهای سکه طی روز‌های آینده با کاهش همراه خواهد شد.

وی معتقد است که اگر بانک کارگشا زودتر یعنی دوهفته قبل کار حراج سکه را آغاز می‌کرد حباب در بازار سکه و مشکلاتی از این دست پیش نمی‌آمد.

در این میان برخی از کاشناسان بر این عقیده اند که حراج سکه در روز‌های آینده تاثیر خود را در بازار سکه بیشتر نشان خواهد داد، اما این طور که مشخص است هنوز نشانه‌هایی از کاهش قیمت و ترکیدن حباب در بازار دیده نمی‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *